Positiv test en uge efter sex?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

668 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. marts

Anonym trådstarter

Har nogen prøvet det? 

Jeg har altid hørt man tidligst kan teste positiv 1 uge inden forventede mens også er det os tidligt at kunne. 

Jeg havde første mens d. 5 feb , sex to gange d. 18 feb (vi har ikke været sammen udover den ene dag, så kan kun være sket der) tester positiv en uge efter d. 25 og positiv på Valmed om onsdagen altså kun 8 dage efter. Min mens skal starte d. 14 marts  

Det bliver nogle lange dage, for chancen for en bio er vel ret stor når man tester så tidligt? 

Jeg har lige været igennem 3 SA og 1 bio indenfor de sidste 8 mdr, så jeg er så nervøs

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts

Pippihaløj

Risikoen bliver ikke større af at du tester tidligt. Der er cirka 20-25 pct der aborterer tidligt. Så ja risikoen er altid størst i starten. Men samtidig, hvis man kan teste tidligt er det typisk et godt tegn. 

Anmeld Citér

1. marts

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Man kan ikke få en positiv test 1 uge efter samleje.

Anmeld Citér

1. marts

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Solsikke9 skriver:

Hvorfor skulle man ikke kunne det? 

Hvis man har ægløsning ved samleje, så vil man 1 uge efter samleje være 3+0, og her er der flere, der kan teste positivt.. 

Jeg selv testede fint positiv 3+1

Anmeld Citér

1. marts

Anonym trådstarter

Solsikke9 skriver:

Men det har jeg jo fået og vi har kun været sammen den ene gang, før det er over 2 mdr siden…og har taget flere som os bliver positive

Anmeld Citér

1. marts

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Hvorfor skulle man ikke kunne det? 

Hvis man har ægløsning ved samleje, så vil man 1 uge efter samleje være 3+0, og her er der flere, der kan teste positivt.. 

Jeg selv testede fint positiv 3+1

Puha! tak tak tak! Det havde jeg brug for at læse 

Jeg begyndte at tænke der var noget galt fordi jeg tester positiv en uge efter, men som du beskriver det, giver det jo mening

Anmeld Citér

1. marts

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Du kan jo have haft ægløsning dagen før samleje, og da ægget kan befrugtes i et døgn, kan du være blevet gravid den dag I havde samleje. Så vil du være 3+1 da du testede positiv. Det gjorde jeg også med mit første barn. Det var en streg man slet ikke var i tvivl om, så jo, det kan godt lade sig gøre. (Jeg var sikker på, hvornår ægløsningen havde fundet sted)

Anmeld Citér

2. marts

Anonym trådstarter

Lillehjerte skriver:

Du kan jo have haft ægløsning dagen før samleje, og da ægget kan befrugtes i et døgn, kan du være blevet gravid den dag I havde samleje. Så vil du være 3+1 da du testede positiv. Det gjorde jeg også med mit første barn. Det var en streg man slet ikke var i tvivl om, så jo, det kan godt lade sig gøre. (Jeg var sikker på, hvornår ægløsningen havde fundet sted)

Tusind tak for dit svar 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.