Astmatisk bronkitis - app?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

460 visninger
9 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. marts

Kis92

Profilbillede for Kis92

Hej allesammen 

Er der nogle der kender til en app hvor man kan holde regnskab med hvor mange pust af astma medicin man har givet? 

Det er så fjollet at man ikke kan se på dem hvor meget der er tilbage i dem. Lige har jeg en syg barn med astmatisk bronkitis og lungebetændelse, og hele natten har vi brugt en akut medicin som jeg tror snart er tom. Nu har vi fået en ny efter vi har været ved lægen. Men nu har jeg to åbne fordi jeg vil være sikker på at han får nok ud af medicinen Så en tælle-app eller lignende kunne være godt.

Jeg håber det er mening i min tekst. Jeg har ikke sovet særligt meget i nat, så min hoved er ikke helt sammenhængende

Mvh en træt mor 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Hvor gammel er barnet? Når han/hun bliver stor nok kan man få en inhalator der tæller ned. 

og da vi brugte spaceren satte jeg blot streger for hvert pust

Anmeld Citér

1. marts

Kis92

Profilbillede for Kis92

Hvor gammel er barnet? Når han/hun bliver stor nok kan man få en inhalator der tæller ned. 

og da vi brugte spaceren satte jeg blot streger for hvert pust

Tak for at svare At tælle vejrtrækning er ikke problemet. Det er vi blevet så gode at at vi næsten kan gøre det i søvne, der har været meget forkølelse og han får forbyggende morgen og aften  

Det er jo 200 doseringer i en spray, plus den anden på 120 doseringer. At sætte streger har ikke fungeret hos os Men jeg er god til at indtaste temperatur i temperatur-appen, så jeg håber på en app der kan lidt det samme.

Anmeld Citér

1. marts

KmLarsen1

Profilbillede for KmLarsen1

Hvis du søger på "count app" dukker der mange forskellige op. Håber at der er en I kan bruge.

Anmeld Citér

1. marts

Anonym

Men I må vel kun give hver 4 time? Så så mange gange kan I vel ikke have givet om natten ?

Anmeld Citér

1. marts

Kis92

Profilbillede for Kis92
Anonym skriver:

Men I må vel kun give hver 4 time? Så så mange gange kan I vel ikke have givet om natten ?

Nej vi skal give efter behov. Og ved indtrækninger skal vi give 4 gange på en time, og derefter trappe op. Så først en gang  hver time, hver anden time og så fremdeles. Så det kan blive mange gange på et døgn.

Anmeld Citér

2. marts

Anonym

Nej vi skal give efter behov. Og ved indtrækninger skal vi give 4 gange på en time, og derefter trappe op. Så først en gang  hver time, hver anden time og så fremdeles. Så det kan blive mange gange på et døgn.

Det er godt nok meget og ofte. Mit barn har også astmatisk broniktis og ikke engang når han har været indlagt har han fået så ofte med inhalator. Lægerne har altid været meget bestemte omkring at det kun er i opstarten dvs ved akut kur at man må give mere end foreskrevet. Og ikke uden opsyn af barnet af lægefagligt personale. Og ved indlæggelse følger de endda også kun med intervaller på hver tredje time. 

Vi bliver fulgt af børneafdelingen på Herlev generelt hvor vi går til kontrol og status årligt. Og heldigvis er han ved at vokse fra det.

Håber I også Bliver fulgt hos børnelæge så I får den rette mængde forebyggende medicin. og samtidigt også får udredning for anden allergi. 

Anmeld Citér

2. marts

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Tak for at svare At tælle vejrtrækning er ikke problemet. Det er vi blevet så gode at at vi næsten kan gøre det i søvne, der har været meget forkølelse og han får forbyggende morgen og aften  

Det er jo 200 doseringer i en spray, plus den anden på 120 doseringer. At sætte streger har ikke fungeret hos os Men jeg er god til at indtaste temperatur i temperatur-appen, så jeg håber på en app der kan lidt det samme.

Det er ikke vejrtrækning jeg mener. På medicinen på den type dit barn kan få når han/hun bliver større tæller den ned hvor mange doser der er tilbage.

Anmeld Citér

2. marts

Kis92

Profilbillede for Kis92
Anonym skriver:

Det er godt nok meget og ofte. Mit barn har også astmatisk broniktis og ikke engang når han har været indlagt har han fået så ofte med inhalator. Lægerne har altid været meget bestemte omkring at det kun er i opstarten dvs ved akut kur at man må give mere end foreskrevet. Og ikke uden opsyn af barnet af lægefagligt personale. Og ved indlæggelse følger de endda også kun med intervaller på hver tredje time. 

Vi bliver fulgt af børneafdelingen på Herlev generelt hvor vi går til kontrol og status årligt. Og heldigvis er han ved at vokse fra det.

Håber I også Bliver fulgt hos børnelæge så I får den rette mængde forebyggende medicin. og samtidigt også får udredning for anden allergi. 

Jeg følger hvad børnelægen har fortalt os og instruktion. Mit spørgsmål handler om en app.

Anmeld Citér

2. marts

Kis92

Profilbillede for Kis92
Minime2018 skriver:

Det er ikke vejrtrækning jeg mener. På medicinen på den type dit barn kan få når han/hun bliver større tæller den ned hvor mange doser der er tilbage.

Åh jeg misforstod hvad du har skrevet Åh det var da smart

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.