Stress og natamning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

359 visninger
4 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. februar

Anonym trådstarter

Hej alle

Min søn på 10 måneder sover dårligt om natten og vågner mindst hver 2. time. Dette har stået på i mange måneder. Desværre er jeg nu begyndt at blive så påvirket af den dårlige søvn at jeg selv har fået svært ved at sove. Jeg ligger vågen til omkring kl 2 og får derefter afbrudt søvn indtil kl 6 hvor han står op

Jeg havde for nogle år siden slem stress som netop startede på denne måde med at jeg ikke kunne sove, jeg er derfor rigtig nervøs for om det udvikler sig i den retning igen. Jeg kunne derfor godt bruge nogle råd til hvordan min mand kan hjælpe om natten 

Jeg vil meget nødigt stoppe natamningen helt da tidligere har erfaret at det var svært at holde produktionen oppe når jeg kun ammede om dagen

Min dreng puttes ved amning både når vi går i seng og i løbet af natten. Som noget nyt har jeg forsøgt at lade ham sove i tremmesengen den første del af natten for at jeg ikke vækker ham når jeg ligger og vender og drejer mig. Dette har dog ikke ændret på at han vågner efter to timer hvorefter han kommer over i sengen og ammes liggende ved de resterende opvågninger 

Min mand sover med vores datter som også sovet ekstremt let og hurtigt kan vækkes om natten hvis lillebror larmer

Er der nogle gode råd til hvordan vi kan få implementeret en ny rutine så jeg kan få min nattesøvn igen og forhåbentligt undgå en ny omgang stress? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar

EKAB

Profilbillede for EKAB

Øv, det lyder hårdt. Kæmpe kram til dig. 
Har I fået tjekket lillebrors ører hos en ørelæge?

Anmeld Citér

28. februar

Pippihaløj

En baby på 10 måneder behøver ikke natmad. Og i hvert fald ikke hver anden time. Kan du ikke udfase amning og give en flaske og så få far til at tage over i nogle dage om natten?

Mine sov igennem fra 23-5 cirka fra tre måneder og fik kun natflaske ved 10 mnd. alderen. Hvad med noget grød før putning? Som fylder mere i maven?

Anmeld Citér

28. februar

Anonym

Han lyder måske sulten eller tørstig siden han er det om natten. Får han tanket nok op i løbet af dagen?  Og så længe der tilbydes amning ved alle opvågninger tror jeg du får svært ved at vænne mønstret. Du må prøve snakke med din sundhedsplejerske - hun kender jer. Og ellers ville jeg sige at hvis det var mig i din situation, havde jeg nok valgt amningen fra hvis det havde så store konsekvenser for min egen trivsel. På den måde ville man også kunne bytte med far, og måske få en nat med sammenhængende søvn.  

Anmeld Citér

28. februar

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg tror desværre også at du vil få svært ved at få “både/og” - natamning lyder til at være gået over i (hyppig) hygge og tryghed - og så længe det er en mulighed, siger dit barn selvfølgelig “ja tak”. Og det er jo super fint, så længe alle trives i det - men det gør du jo ikke - og jeg ville personligt prioritere noget søvn og trivsel i den situation du beskriver. Så en relativt kold tyrker på natamningen, så du og far kan dele nætterne mellem jer … og så forsøge at holde amningen kørerne i dagstimerne. Held og lykke 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.