Arbejdsplads renovering og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

355 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. februar

Anonym trådstarter

Vi er så heldige at være blevet gravide efter 2,5 års fertilitetsbehandling. Jeg er kun 7 uger henne og kan stadig ikke helt slippe det naturlige “hvad nu hvis noget er galt” men det kan jeg læse mig til er helt normalt når man har været i fertilitetsbehandling. Anyway vi er pisse glade og det hele tegner godt

På min arbejdsplads er vi ved at få renoveret lokalerne så der bliver malet, badeværelserne fuges og der bliver sat paneler op osv. Det hele bliver rigtig pænt, nyt og lækkert. Men men men. Jeg er jo gravid og bryder mig ikke om at sidde i et lokale hvor de er ved at male eller fuge fliser osv. er jeg sart? Skal jeg slappe af? Det har været SÅ svært at blive gravid og jeg har ikke lyst til at sige noget til min chef før tid. Vi vil gerne forbi nf før vi fortæller det til nogen.. hvad havde i gjort? 

kram den heldige og “forsigtige”

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar

Anonym

Gravid eller ej, så skal arbejdsmiljøet jo være i orden. At sidde i dampe er ikke i orden uanset livssituation. 

Så, hvis du ikke vil tale med din leder, så kontakt din arbejdsmiljørepræsentant. Fortæl du får hovedpine. 

Anmeld Citér

25. februar

Anonym

Forstår dig. Hvor længe står det på med malingen? Er det kun et par dage, så kunne jeg godt finde på at melde mig syg. 

Skal I ikke til scanning på klinikken, hvor I bør kunne se hjerteblink her snart? Er det en længere renovering af kontoret, så ville jeg nok sige det til min chef derefter. Det er meget sjældent, der går noget galt, når først der har været hjerteblink med babyer lavet på den måde. Det sagde de i hvert fald til os. 

Anmeld Citér

25. februar

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Er det i samme lokale eller lokale ved siden af? Det er to forskellige svar jeg vil komme med.

Samme lokale: Gå til din miljørepræsentant på din arbejdsplads. Alle regler skal overholdes. Spørg nysgerrig ind til, hvor længe, at det tager. Hvis du har mulighed for, at tage et par hjemmearbejdsdage ville jeg nok gøre det. 

Andet lokale: Det sker der ikke noget ved og man skal på, at man ikke bliver overhysterisk. 

Anmeld Citér

25. februar

Anonym trådstarter

Det kommer til at stå på i længere tid, 6 måneder ca. det har kun en gang været i det lokale jeg sad i. Der bliver malet rundt omkring, i kantinen, toiletterne og derudover bliver der skåret fliser og ja, alt hvad en renoveringe indebære med isolering på væggene osv. det støver meget men det er jo ikke nødvendigvis lige der hvor jeg sidder hver dag. Jeg vil nemlig heller ikke være hysterisk så jeg tror jeg tager mig et pat hjemmearbejds dage oftere og 2 dage på kontoret kan vel ikke skade? 

jeg vil overveje at sige det til min leder efter scanningen i næste uge jeg har sådan set også svært ved at være på kontoret med kvalmen.. hvad gjorde i andre? 

Anmeld Citér

25. februar

Timf

Profilbillede for Timf

Jeg ville bare nævne det med det samme, der er intet galt i at arbejdsgiver kender til graviditeten, man kan bare sige man ikke vil have det ud i forhold til andre kollegaer før efter i har været til nf, så har de også en bedre forståelse for at du kan være nervøs for dampe osv og er mere villig til at du arbejder mere hjemme eller evt kan opsætte et kontor et andet sted i bygningen som er længere væk fra lugte osv  

Men tænker selvfølgelig også at det går an på hvilket forhold til ens chef man har  

Anmeld Citér

26. februar

Anonym trådstarter

Jeg har egentlig en rigtig god relation med min chef. Så jeg vil overveje at sige det

Den positive test kommer efter 2,5 års fertilitetsbehandling så jeg er selvfølgelig ovenud lykkelig og samtidig tør jeg ikke investere mig selv for meget i det fordi det har været så sorgfuldt for os det her med at blive gravide. Det er svært at forklare   Men jeg tror det kan have betydning for at jeg hverken har lyst til at involvere mine veninder, mine forældre og slet ikke min arbejdsgiver. 

Anmeld Citér

26. februar

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg har en bekendt, der er maler og ifølge hende, er der ikke noget at være bekymret for i forhold til malingen, da der er meget skrappe kemikrav i dag. Malere bliver heller ikke sygemeldt, når de er gravide pga. malingen, da den maling, der anvendes i dag ikke må indeholde skadelige stoffer. Hun blev dog selv sygemeldt til sidst, men det skyldtes, at kroppen ikke kunne klare de stillinger, malerne arbejder i hver dag.

Jeg ville være mere bekymret for støvet, hvis du udsættes for det i mere end et omfang, hvor du lige hurtigt skal gå igennem et lokale en gang imellem, hvor der støves. Støv er ikke sundt at indånde i større mængder uanset om man er gravid eller ej.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.