Mærkelig blærebetændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

379 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. februar

Anonym trådstarter

Hej.. er der nogen andre der har oplevet noget lignende?

jeg fik d. 10/2 symptomer på blærebetændelse (har haft det meget som teenager og under graviditet så genkendte det omgående!) jeg valgte at drikke en masse og se tiden an. 
Det nyttede ikke, søndag d 16/2 var jeg ved lægevagt for det kom og gik (symptomerne). Nå men da jeg lagde urinprøve ved lægevagten oplevede jeg ikke symptomer - urinen var “ren”.

han sagde jeg skulle tage en prøve og tage den til egen lægen hvis det kom igen. Kl 3 om natten (mandag 17/2) vågner jeg så med symptomer, tager en prøve, og kører den til egen læge da de åbner. Den viser så bakterier og jeg blev opstartet i selexid. Trods behandling fortsatte symptomerne. Da selexid behandlingen var færdig ringede jeg så igen og fortalte jeg oplevede symptomerne af og til kom igen (det varer 1-5 timer og forsvinder så som var intet galt). Jeg informerer om jeg oplevede at uden symptomer var der intet i prøven ved lægevagten. 21/2 ligger jeg ny urinprøve,  havde ingen symptomer da den blev taget. Svar: ingen bakterier. 
Men jeg har siddet hele weekenden med symptomer on/off. I dag de værste hidtil, det BRÆNDER, kan slet ikke holde det ud, har lyst til at tude… men har så taget en urinprøve fra nu, mens jeg har symptomer og er 99,9% sikker på når jeg afleverer den ved egen læge i morgen tidlig, og den bliver dyrket er der igen bakterier i…

jeg forstår bare ikke. Hvordan kan der være bakterier i urinen kun når jeg har symptomer men ellers ikke? Er det “normalt”? Ved godt i ikke er læger, men måske nogen har oplevet det samme og måske har fået en forklaring… jeg synes bare det er enormt underligt, og dybt frustrerende - efter som i morgen er 2 uger med blærebetændelses symptomer on/off dagligt- oftest om natten hvor jeg vågner ved 2-3 tiden og så ikke kan sove pga det, og så skal være fungerende på job og som mor osv hele dagen.. jeg er virkelig træt…

undskyld hvis det blev lidt rodet… men ja, jeg er træt, og virkelig dybt frustreret over de smerte ture….

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar

Anonym

Kan vel også være en rift ? Hvordan har du symptomer? Kun svie ved vandladning?

Anmeld Citér

23. februar

Imaong90

Profilbillede for Imaong90

Efter min fødsel for 10 uger siden. Fin jeg blærebetændelse, som jeg har fået hver gang grundet kateter har fået kejsersnit alle tre gange. 
jeg lod tiden se det an og drak en masse. Dagen efter var symptomerne væk, men dagen efter igen startede det forfra bare være. Tog til vagt lægen og insisterede på de tog mig ind, da jeg også fik en voldsom feber. Her vidste det sig at jeg havde fået nyrebækken betændelse og selexid ikke kunne tage det fik noget andet antibiotika for det, 14 lange dage på det 

Anmeld Citér

24. februar

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kan vel også være en rift ? Hvordan har du symptomer? Kun svie ved vandladning?

Det er ikke en rift

Anmeld Citér

24. februar

Anonym trådstarter

Imaong90 skriver:

Efter min fødsel for 10 uger siden. Fin jeg blærebetændelse, som jeg har fået hver gang grundet kateter har fået kejsersnit alle tre gange. 
jeg lod tiden se det an og drak en masse. Dagen efter var symptomerne væk, men dagen efter igen startede det forfra bare være. Tog til vagt lægen og insisterede på de tog mig ind, da jeg også fik en voldsom feber. Her vidste det sig at jeg havde fået nyrebækken betændelse og selexid ikke kunne tage det fik noget andet antibiotika for det, 14 lange dage på det 

Min frygt er også det ender i nyebækkenbetændelse… 

Anmeld Citér

24. februar

Anonym

Det er ret personligt, derfor svar som anonym.

Har du fået lavet en gynækologisk undersøgelse i forbindelse med dine smerter?

Jeg har lichen sclerosus.  Hvilket til tider kan være meget smertefuldt,  brændende og sviende. Og når jeg har udbrud, skal jeg tisse oftere. 

Smerterne er værst om natten, da varmen påvirker det. Her hjælper de bla med et frossent bind til at dulme det.

Tænker du skal bede om at blive undersøgt ordentligt, for dine symptomer stemmer ihvertfald ikke med blærebetændelse tænker jeg.

Anmeld Citér

24. februar

Tami

Profilbillede for Tami

For år tilbage oplevede jeg noget lignende. Prøven ved lægen viste ikke blærebetændelse, men jeg blev ved at have symptomer. Skulle over en 3 dags periode skrive ned hvor meget jeg drak og når jeg skulle tisse skulle jeg måle hvor meget jeg kom af med, så jeg tissede i en beholder. Det resulterede i på 3. dagen at jeg tissede en lille nyresten ud. Et par timer op til at nyrestenen kom ud havde jeg mega tissetrang, selvom jeg knap kunne tisse en dråbe. Det har helt sikkert været mens den har passeret urinrøret. Ved ikke om det er nyresten du har, men det kunne det være. 

Kan se at nogen nævner nyrebækkenbetændelse. Det har jeg også haft. Der har jeg bare haft ondt om i flanken (siden) samtidig med mine blærebetændelsessymptomer. Kan dog ikke huske hvad mine urinprøver viste der. 

Anmeld Citér

24. februar

Imaong90

Profilbillede for Imaong90
Tami skriver:

For år tilbage oplevede jeg noget lignende. Prøven ved lægen viste ikke blærebetændelse, men jeg blev ved at have symptomer. Skulle over en 3 dags periode skrive ned hvor meget jeg drak og når jeg skulle tisse skulle jeg måle hvor meget jeg kom af med, så jeg tissede i en beholder. Det resulterede i på 3. dagen at jeg tissede en lille nyresten ud. Et par timer op til at nyrestenen kom ud havde jeg mega tissetrang, selvom jeg knap kunne tisse en dråbe. Det har helt sikkert været mens den har passeret urinrøret. Ved ikke om det er nyresten du har, men det kunne det være. 

Kan se at nogen nævner nyrebækkenbetændelse. Det har jeg også haft. Der har jeg bare haft ondt om i flanken (siden) samtidig med mine blærebetændelsessymptomer. Kan dog ikke huske hvad mine urinprøver viste der. 

Jeg fik også ondt i flanken men det kom et par dage efter blærebetændelse symptomerne 

Anmeld Citér

25. februar

Anonym trådstarter

Jeg er i går på 14 dagen med smerter, henvist til scanning for nyresten… men de er usikre ift om det kan være det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.