Hvornår er gylp for meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

610 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. februar

Anonym trådstarter

nogen der ved hvornår meget gylp er for meget? Jeg har en baby der virkelig gylper meget, og altid har gylpet en del. Men jeg har fx skriftet trøje tre gange i dag fordi der er gylp ned af dem. Der kommer også pøl af gylp på gulvet når baby hænger over skulderen, og når jeg bøvser af kommer der ofte en stor mængde ned i stofbleen jeg holder for. Det er næsten kun om natten der ikke kommer gylp. Vi har skiftet ble ret ofte, så jeg har ikke lagt mærke til hvor tunge de er, men om morgenen hvor der ikke er blevet skiftet ble om natten er bleen godt fyldt. 
Baby havde fra d. 30/1 til 7/2 taget cirka 200 g på, og har før det taget fint på. Jeg synes dog virkelig der bliver gylpet meget. Baby er lidt ked af det for tiden, men kan stadig sagtens pludre og smile.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar

Anonym

Hold øje med at der er våde bleer de kommende dage - og hvis baby fortsat tager på som den skal, har klare og vågne perioder, pludret og smiler … jamen så ville jeg ikke være bekymret, men måske ved næste snak med sundhedsplejersken nævne det og høre om eventuelt gode råd.

Anmeld Citér

16. februar

Timf

Profilbillede for Timf

Hør sundhedspersonalet ad i forhold til om baby får nok mad i forhold til gylp og så vil jeg sige sørg for at holde øje med tegn på refluks så der kan lave sår i spiserøret. Har både haft en med refluks med meget gylp og en med silent refluks. 

Anmeld Citér

16. februar

Anonym

Min søster gylpede en del. Det stod ud i stråler. Hun kom til noget zoneterapi og så stoppede det faktisk 

Anmeld Citér

17. februar

anna111

Profilbillede for anna111

Gylp er for meget når baby ikke tager nok på.

Prøv at holde pause undervejs og bøvs af ved ikke om baby får flaske her måtte vi give en halv flake og så bøvse af og så give den sidste halvdel så blev det mindre der kom op efter. Her var det til tider også hele flasker der kom op 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.