Baby hader mave tid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

578 visninger
9 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. februar

EmKI

Hej

jeg har en søn på lige knap 3 måneder, som virkelig hader mavetid. Han skriger og bliver sur når jeg prøver at ligge ham på maven, jeg kan derfor Max få ham til at ligge på maven 10 minutter på en hel dag

Jeg har forsøgt mig med sådan en mavepude med legetøj, at distrahere ham med legetøj, have mavetid på mig, og intet vil han. Efterhånden vil han ikke engang ligge hud mod hud på maven og tage en lur mere.

Han er derfor ikke særlig god til, at holde sit hoved, jeg synes faktisk næsten han er blevet dårligere til det. Han er tjekket for spændinger, og de der var er løsnet.
Jeg er medlem af termins gruppe på Facebook, hvor alle andres babyer på samme alle virker til at kunne holde hovedet meget mere, og højt, hvor min søn nærmest bare ligger sig ned eller bliver sur. 
Jeg synes efterhånden jeg har prøvet det meste for at gøre det spændende, men intet virker.

Har i mon nogle gode råd? Eller tænker jeg for meget over det? Jeg stresser lidt når jeg ser hvor meget andre kan, og jeg bare virkelig ikke kan træne særlig meget med min baby.

På forhånd tak for svar

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

2 ud af 3 børn her hjemme har HADET mave tid. 
‘min mellemste kunne til gengæld sidde selv allerede da hun var omkring 4 1/2 måned trods hun ikke gad ligge på maven. De har alle udviklet sig som de skal. 
‘jeg brugte meget tid på at gå til babysvømning, og det er min teori de også har fået kræfter og balance deraf. 
‘nogen vil bare ikke mine to ældste har aldrig ville, og begge blev dybt ulykkelige. Særligt den ældste skulle jeg nærmest bare tænke på at ligge ham på maven så blev han rasende. 

Anmeld Citér

13. februar

EmKI

*.* skriver:

2 ud af 3 børn her hjemme har HADET mave tid. 
‘min mellemste kunne til gengæld sidde selv allerede da hun var omkring 4 1/2 måned trods hun ikke gad ligge på maven. De har alle udviklet sig som de skal. 
‘jeg brugte meget tid på at gå til babysvømning, og det er min teori de også har fået kræfter og balance deraf. 
‘nogen vil bare ikke mine to ældste har aldrig ville, og begge blev dybt ulykkelige. Særligt den ældste skulle jeg nærmest bare tænke på at ligge ham på maven så blev han rasende. 

Det er rart at høre det ikke bare er min dreng der hader det, jeg kan mærke det stresser mig lidt, for jeg synes han er blevet dårligere til at holde hovedet. Jeg kan nemlig heller ikke bare ligge ham på maven når jeg vil, for han er en kæmpe gylper, og gylper selv en time efter et måltid men måske jeg bare skal stoppe med at stresse over det

Anmeld Citér

13. februar

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Jeg ville nok give sundhedsplejersken et kald. Hun kan hurtig vurdere, om han er låst eller andet og også komme med et par gode råd. 

Måske er det med at ligge på mave bare ikke ham. Og så går det hele alligevel. Pludselig lærer han at vende rundt selv. 

Anmeld Citér

13. februar

EmKI

Aalborgtøsen skriver:

Jeg ville nok give sundhedsplejersken et kald. Hun kan hurtig vurdere, om han er låst eller andet og også komme med et par gode råd. 

Måske er det med at ligge på mave bare ikke ham. Og så går det hele alligevel. Pludselig lærer han at vende rundt selv. 

Sundhedsplejersken kommer imorgen, egentlig kun for at give ammevejledning, men jeg kan da spørge hende. Jeg har dog haft ham til osteopat, og han har ikke vildt spændt, og hun har løsnet det der var.

Anmeld Citér

13. februar

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
EmKI skriver:

Det er rart at høre det ikke bare er min dreng der hader det, jeg kan mærke det stresser mig lidt, for jeg synes han er blevet dårligere til at holde hovedet. Jeg kan nemlig heller ikke bare ligge ham på maven når jeg vil, for han er en kæmpe gylper, og gylper selv en time efter et måltid men måske jeg bare skal stoppe med at stresse over det

Sp vurderer også når hun ser ham, om han udvikler sig alderssvarende, herunder også om han holder hovedet som han skal kunne i den alder. 
Jeg forstår din bekymring, særligt med min første var jeg lige så bekymret, da sp sagde det var MEGET VIGTIGT, og jeg var kun lige fyldt 18 år, så var enormt usikker på at gøre noget forkert. Men han er altså 14 år i dag og går flot og rank, og hovedet sidder hvor det skal  

‘nogle børn vil bare ikke. Jeg tror personligt svømning gør enormt meget, det styrker jo netop muskler i hele kroppen! Så det kan jeg varmt anbefale. Mine har alle kunne hhv sidde, kravle og gå inden for “normal rammen”, min mellemste kunne jo endda sidde selv, før normalen. 
‘dertil kommer, når han begynder at kunne vende sig selv, så er det nærmest umuligt at få dem på maven alligevel hvis de ikke gider! Min mellemste især, vendte sig omgående om på ryggen, så det opgav jeg. Vi legede lidt med en bobbles donut, hvor hun lå på maven og jeg så “vippede” hende på den, det synes hun var rigtig sjovt i kortere tid, og det styrker dem også i balance. 
‘min mindste elskede at ligge på maven, og blev gal over at ligge på ryggen.. men hun har altså ikke været hurtigere på nogen punkter ift sine søskende udover at hun begyndte at gå tidligt, men det tror jeg nærmere har været pga motivation udledt af at skulle kunne “følge med sine søskende”.  

dyb indånding, find nogen sjove lege i kan hygge med så det er en sjov ting. Han skal nok blive stærk

Anmeld Citér

14. februar

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

En anden ting: Du kan også prøve at rulle et håndklæde til en pølse og lægge det ind under hans arme, når han ligger på maven. Så har han ligesom lidt støtte frem for at skulle bruge kræfter på at holde sig oppe med armene. 

Anmeld Citér

14. februar

EmKI

Aalborgtøsen skriver:

En anden ting: Du kan også prøve at rulle et håndklæde til en pølse og lægge det ind under hans arme, når han ligger på maven. Så har han ligesom lidt støtte frem for at skulle bruge kræfter på at holde sig oppe med armene. 

Årh ja, det har jeg også forsøgt. Har endda købt sådan en mavetidspude med legetøj og spejl, og forsøgt at ligge ham på vores sofaen hvor der er en puf der går opad. 
Det der faktisk dur bedst lige nu, er hvis jeg sidder med krydset ben, og han så ligger skrå på dem. Det er det han bliver mindst sur over pt

Anmeld Citér

15. februar

Alha

Profilbillede for Alha

Min datter var heller ikke stor fan af mavetid. Så købte vi en stor, lysende og larmende ting, der skød plastbolde op i luften og "greb" dem i en lille snurrende sø. Den var vildt irriterende, men tilpas underholdende for min datter, som pludselig godt gad at ligge på maven. Hun kunne glo på den i timevis

Anmeld Citér

15. februar

Alha

Profilbillede for Alha
Alha skriver:

Min datter var heller ikke stor fan af mavetid. Så købte vi en stor, lysende og larmende ting, der skød plastbolde op i luften og "greb" dem i en lille snurrende sø. Den var vildt irriterende, men tilpas underholdende for min datter, som pludselig godt gad at ligge på maven. Hun kunne glo på den i timevis

Bright starts - boldbane med lys og lyd hedder den vist

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.