Polterabend- baby på 4 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.113 visninger
10 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. februar

Anonym trådstarter

Kære kvinder

Jeg er blevet inviteret til min venindes polterabend når vores yngste er 4 måneder gammel. Min svigermor vil gerne passe ham så jeg kan deltage om formiddagen, men jeg er i tvivl om det er for tidligt for ham at blive passet selv om det kun ville være i nogle timer. Jeg ammer men vi supplerer med flaske ved siden af, så ift. spisning kan det godt lade sig at gøre. Hvad ville I gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Tage ham med? 

Anmeld Citér

11. februar

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Hvis det ikke er muligt at tage ham med, ville jeg ikke have problemer med at han blev passet nogle timer af farmor. Hvis du kan malke ud, kommer der jo til at gå noget tid med spisning, og så passer det sikkert med en lur på et tidspunkt. 

Anmeld Citér

11. februar

Pippihaløj

Kære kvinder

Jeg er blevet inviteret til min venindes polterabend når vores yngste er 4 måneder gammel. Min svigermor vil gerne passe ham så jeg kan deltage om formiddagen, men jeg er i tvivl om det er for tidligt for ham at blive passet selv om det kun ville være i nogle timer. Jeg ammer men vi supplerer med flaske ved siden af, så ift. spisning kan det godt lade sig at gøre. Hvad ville I gøre?

Få passet. Det gjorde jeg i de timer. 

det er da ikke for tidligt i min optik. Hvis du ellers stoler på hende og de har en god relation. 

Anmeld Citér

12. februar

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Af sted med dig. Han får det super fint sammen med farmor. 

Dine tanker vil sikkert være hjemme hos ham mere end han opdager, at du er væk. Prøv at nyde timerne væk og få evt. farmor til at sende et billede eller to undervejs, så du kan se, at de hygger og han har det godt. Bare for at få dig til at slappe mere af. 

Anmeld Citér

12. februar

Anonym

Jeg kunne ikke, min baby skal være tæt på mig eller far. Jeg er mor til 3, den yngste er lige blevet 3mdr. Men jeg bryder mig overhovedet ikke om tanken om, at andre end mig og far skal passe vores baby. Jeg har haft det på samme måde de andre gange. De to store har været 1 år og 3 mdr og 10mdr før de er blevet passet. 
Hende på 10mdr, blev kun passet et par timer om aftenen

Jeg ved mange synes jeg er en helt forfærdelig løvemor, inklusiv min mand. Men jeg kan virkelig ikke få mig selv til det. Og hvis jeg så gjorde det, for hans skyld, et par timer for at tage ud at spise. Ville mine tanker overhovedet ikke være andre steder end hos baby, og jeg ville faktisk bare stresse over at komme hurtigt hjem igen. Det ville ikke være særlig hyggeligt. 
Jeg bryder mig heller ikke om, at andre end mig og min mand, skal have den intime stund omkring flasken. Denne gang ammer jeg dog. 

Er man okay med det, skal man da endelig bare springe ud i at få baby passet. Jeg er bestemt ikke i mod det jeg synes faktisk dem der kan, er seje. For man må da få ladet batterierne, bare en lille smule op. 

Denne besked er blot skrevet, fordi jeg selv føler at alle andre godt nænner at få deres baby, men jeg kan ikke. Sådan er det i hvert fald i vores omgangskreds. Så hvis du har det på samme måde, så er du ikke alene

Anmeld Citér

12. februar

Anonym

Jeg ville melde mig til og betale, og se tiden an når tiden er ved at være inde.

Du skal så også beslutte hvad du gør på. Bryllups dagen hvis det også er uden børn. 

Anmeld Citér

12. februar

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Ja melde til og se hvordan det står til på dagen. Hvis du og bedste er trygge ved at passe nogle timer synes jeg helt klar du skal tage afsted. Men alene. Men baby skal ikke med til polterabend. Uanset hvor sød og dejlig ens baby er, passer det ikke ind med en baby og stemningen bliver HELT anderledes med sådan et lille menneske som gæst. 

Anmeld Citér

12. februar

L1232

Profilbillede for L1232

Afsted med dig!

Anmeld Citér

12. februar

BareOsTo

Anonym skriver:

Kære kvinder

Ville tage til polterabend og lade svigermor passe ham med den aftale om at hvis svigermor ringer så smutter du tidligt fra polterabend. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.