indberetnin/ Hvordan er proceduren

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

740 visninger
16 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. februar

Anonym trådstarter

Kære alle. 

Har brug for information om hvad der reelt foregår fra kommunens side og deres tiltag ift når de modtager en indberetning. 

Hvor længe går der før de kontakter familien?

Hvilke ting undersøger de generelt om familien/forældrene? 

Tager de på hjemme besøg?

Har de samtale med barnet og hvad hvis barnet er lille og fortsat har svært ved at sætte ord på hvordan de oplever det?

Hvordan afsluttes sagen og laver de en opfølgning et par måneder eller år efter?

På forhånd tak. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Meget af det kommer an på hvad underretningen går på.

Men de skal reagerer indenfor 24 timer hedder det

Anmeld Citér

11. februar

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Meget af det kommer an på hvad underretningen går på.

Men de skal reagerer indenfor 24 timer hedder det

Det er hvis det er en underretning, en indberetning ved jeg ikke hvad tidshorisont er på. 

Men er også mere interesseret i hvordan kommune/ familieretshus griber det an. Er klar over at det også afhænger af indberetningens indhold, men generelt hvordan proceduren er efterfølgende for familien/barnet. 

Anmeld Citér

11. februar

Anonym

så vidt jeg ved er en underretning og en indberetning det samme. Eller rettere jeg tror kun man bruger ordet underretning.

Anmeld Citér

11. februar

Anonym

Ved bekymring/forebyggelse omkring et barn, så laver man en underretning. 

Du indberetter til SKAT. 

Anmeld Citér

11. februar

Anonym trådstarter

Ifølge kommunens hjemmeside er der forskel på de to. Men det er heller ikke det mit spørgsmål gå ud på. 

Anmeld Citér

11. februar

Fortvivlet

Anonym skriver:

Ifølge kommunens hjemmeside er der forskel på de to. Men det er heller ikke det mit spørgsmål gå ud på. 

Det hedder en underretning, der er ikke noget som hedder indberetning i forhold til børn, men mange blander dem sammen - som en anden skriver man indberetter skat  

Anmeld Citér

11. februar

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Det hedder en underretning, der er ikke noget som hedder indberetning i forhold til børn, men mange blander dem sammen - som en anden skriver man indberetter skat  

Hvis jeg kunne sætte et screenshot af at begge dele er gældende for børn også ville jeg gøre det. Men jeg er simpelthen ligeglad med om det er det ene begreb eller det andet. Jeg har spurgt om hjælpe til helt andre ting end det. Men tak for dine afklaringer 

Anmeld Citér

11. februar

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Proceduren vil afvejes ift. den konkrete situation og en vurdering af hvor meget sagen haster og graden af alvor. Det vil desuden variere fra kommunen til kommune. Der er ikke en opskrift - men dog en række lovkrav og retningslinjer kommunen skal følge i forskellige situationer. 

Din pligt til at underrette, såfremt du kender til et barn i mistrivsel er dog den samme uanset hvad. Du er altid forpligtet, og kan eventuelt være anonym. 

Anmeld Citér

11. februar

Fortvivlet

Anonym skriver:

Hvis jeg kunne sætte et screenshot af at begge dele er gældende for børn også ville jeg gøre det. Men jeg er simpelthen ligeglad med om det er det ene begreb eller det andet. Jeg har spurgt om hjælpe til helt andre ting end det. Men tak for dine afklaringer 

Men det har jeg allerede svaret på, afhænger af hvad underretningen går på

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.