Højt hcg, bekymret for mola

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.083 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. februar

Anonym trådstarter

Hej,

Jeg begyndte at bløde (meget!!) og havde alle symp på spontan abort cirka 6+0, men da jeg efterfølgende kom til scanning var der hjerteblink. Jeg har fortsat lidt ondt i maven, specielt i siderne, og lægen har målt mit hcg til at være 96.000 ved 6+4 og igen 120.000 ved 6+6. Når jeg googler (ved godt at det skal man ikke ), og læser om Mola graviditet, har jeg alle symptomer på det. Mit spørgsmål : hvornår kan man se en Mola graviditet på en scanning? Jeg er allerede blevet scannet 3 gange, senest ved 6+5, men hun har ikke sagt noget om det. Hcg tallene er jo tårnhøje kan kun læse mig frem til at det er en dårlig ting…

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar

Anonym trådstarter

Eller: er der nogen andre, som har haft så høje hcg tal uden det har haft nogen betydning?

Anmeld Citér

9. februar

123321

Profilbillede for 123321

Ved desværre (/heldigvis) ikke noget om Mola, men som jeg forstår vil det normalt vis se underligt ud på scanning og ofte ikke være et levedygtigt foster. Men ring og spørger fagfolk om din bekymring.

HCG udvikler sig jo ret forskelligt men et andet bud kunne også være det har startet som en tvillingegraviditet og derfor højere HCG og blødning, men alt fra min side desværre bare gætterier! Sørg for at få ringet om dine bekymringer så du kan finde ro og forhåbentlig snart nyde en god graviditet

Anmeld Citér

9. februar

Pippihaløj

Anonym skriver:

Hej,

Jeg begyndte at bløde (meget!!) og havde alle symp på spontan abort cirka 6+0, men da jeg efterfølgende kom til scanning var der hjerteblink. Jeg har fortsat lidt ondt i maven, specielt i siderne, og lægen har målt mit hcg til at være 96.000 ved 6+4 og igen 120.000 ved 6+6. Når jeg googler (ved godt at det skal man ikke ), og læser om Mola graviditet, har jeg alle symptomer på det. Mit spørgsmål : hvornår kan man se en Mola graviditet på en scanning? Jeg er allerede blevet scannet 3 gange, senest ved 6+5, men hun har ikke sagt noget om det. Hcg tallene er jo tårnhøje kan kun læse mig frem til at det er en dårlig ting…

Du er testet i uge 7. Tallene er i den høje ende men ikke tårnhøje. .. i uge 7-8 er det typisk op til 100.000.

Anmeld Citér

9. februar

Pippihaløj

Der er en del som starter med tvillinger men som bløder i starten og bløder et foster væk. Det giver en del blødning. Dette giver et højere hcg niveau. Måske er dette tilfældet 

Anmeld Citér

9. februar

nanan78

Profilbillede for nanan78

Hvis der er set hjerte blink er det ikke en Mona graviditet. Blødning er ikke ualmindeligt, jeg tænker du har et sundt og raskt foster

Anmeld Citér

10. februar

Alenemor79

Profilbillede for Alenemor79

Jeg har selv for 14 år siden haft en partiel mola. Hvis det er en partiel mola kan man godt se hjerteblink og man kunne ikke ved mig se på scanningen at det var en partiel mola. Jeg mistede så i uge 8 og da jeg skulle ha en udskrabning fordi det hele ikke var kommet ud kunne man på vævet se det de kalder vindrue klase væv…. Derfor vidste de det var en partiel mola. Men mit hcg var altså omkring 1.000.000 i uge 7 eller 8 så dit lyder ikke vanvittigt højt. I forhold til mola findes der komplet mola hvor der ikke er hjerteblink og partiel hvor der ofte er hjerteblink. Men umiddelbart ville jeg ikke være bekymret

Anmeld Citér

18. februar

Anonym

Ved en mola er der ikke et foster,og da du har set foster med hjertebllink,er der intet at være nervøs for.

Anmeld Citér

19. februar

Alenemor79

Profilbillede for Alenemor79
Anonym skriver:

Ved en mola er der ikke et foster,og da du har set foster med hjertebllink,er der intet at være nervøs for.

Jeg giver dig ret i at jeg ikke tænker der er noget at være nervøs for. Jeg tror absolut ikke det er en mola hun oplever. Men ved min mola var der et foster OG hjerteblink så det er ikke helt korrekt. Det er ved en komplet mola der er ikke er noget foster. Ved en partiel er der et foster, men det er ikke levedygtigt længere end til omkring uge 8.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.