Gravid efter baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

629 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. februar

Imaong90

Profilbillede for Imaong90

Det har taget 15 måneder at lave lillesøster. Dog en anden far end med mine andre børn? Uden at have prøvet med ægløsning mm. 
nu er hun 2 måneder og jeg gider ikke fylde mig med hormoner og vi er enige om en til. 
dem af jer hvor i ikke har ventet for længe er det så gået hurtigere med nummer to tæt på den 1. 

mine to ældste er 7 og 9 og min eks og jeg var igennem behandling grundet nedsat sæadkvalitet så har ikke erfaring med om det går hurtigere efter en fødsel. 

Ikke fordi jeg skriger efter at være gravid igen i morgen men 15 måneder synes jeg også var længe om at blive gravid :-) og har hørt fra mange de bliver det hurtigt efter en abort så kunne være det var det samme med efter en fødsel 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Tillykke med lillesøster. 

Dit spørgsmål er virkelig svært at svare på. Du kan høre fra andre at de blev gravide igen i 1. hug og andre at det tog længere tid end med nr. 1. Ikke to forløb er ens. 

Jeg ville nok spørge hinanden om, hvad I ville tænke, hvis I stod med en positiv test i morgen. Ville I kunne overskue det? Ingen tvivl om, at det vil blive benhårdt med 2 små babyer så tæt på hinanden + to større, der også skal tages af, men man kommer jo igennem det. Ellers er det om at nyde hende I har og så tage den op om et halv år eller helt år igen. Hvis du ikke vil fylde dig med hormoner, kunne du jo tage ægløsningstests og så holde jer fra hinanden de positive dage. 

Anmeld Citér

10. februar

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Min mand har stærkt nedsat sædkvalitet, og vi fik en datter efter 2 års forsøg, derefter blev jeg gravid igen da hun var 9 måneder, og fik så lillesøster. Blev igen gravid da vores mindste var 7 måneder, desværre et vindæg.  

Anmeld Citér

10. februar

Sessi

Profilbillede for Sessi

min søn tog 14 mdr at undfange. 
så med vores alder i betragtning valgte vi at sige at nr.2 kommer når den kommer…

der endte med at være 1 år og 2 dage imellem dem, for den kom altså mere eller mindre med det samme efter forsinket 8 ugers undersøgelse

Anmeld Citér

16. februar

Hannah15

Profilbillede for Hannah15

Vores søn tog 2 år om at lave, og blev gravid igen 4 måneder efter fødslen �� det endte dog desværre med spontant abort 

Anmeld Citér

16. februar

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg kan ikke lure af din besked, om I ønsker graviditet nu eller ej. Hvis I ikke gør, skal I selvfølgelig bruge beskyttelse.

Du kan ikke herinde få relevant svar på, om det vil gå hurtigere eller langsommere end sidst, men du vil møde mange anekdoter om både dette og om det modsatte. Hvis du spurgte om historier hvor nummer 1 gik hurtigt, men nummer 2 var svær, ville det samme være tilfældet.

Hvis du har ægløsning, kan du blive gravid, vær dog opmærksom på at ægløsning kan være påvirket af eventuel amning. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.