Råber i stedet for at tale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

691 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. februar

Anonym trådstarter

Hej med jer.

Min dreng er 9 år, stille og rolig og i fin trivsel. Men her på det sidste er han simpelthen begyndt at blive så højrøstet når han taler. Synes faktisk han råber. Det er lidt udmattende at høre på, og det kan være svært at koncentrere sig om at føre en almindelig samtale med ham, fordi han simpelthen taler så højt, at man får lyst til at rykke sig længere væk eller tysse på ham hele tiden. Jeg er også selv ret lydsensitiv, så det gør ikke situationen nemmere

Er der nogen, der har nogle gode råd til hvordan vi arbejder med det?

Synes jo, det er træls for ham, at vi så ofte kommer til at tysse, når han bare vil fortælle noget. Jeg ved ikke hvad det skyldes. Der kan godt være en del larm herhjemme engang imellem, da vi har tre livlige børn. Men synes ikke, vi andre sådan råber når vi taler sammen. Det kan være, nogle også har erfaringer med, hvad der kan være årsagen? Tror ikke han har nedsat hørelse.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg oplever fra tid til anden også at ungerne er mere end almindeligt højlydte - de er jo en del timer i skole/SFO, og jeg tænker at det må være temmelig overstimulerende. Jeg beder dem ærligt talt ret tydeligt om at skrue ned. Tysser. I værste tilfælde klappe helt i og være stille i et par minutter. Det virker som regel og der er ingen sure miner. Vi skal alle sammen kunne holde ud at være sammen og andre skulle jo også meget gerne kunne holde ud at tale med dem

Anmeld Citér

8. februar

Pippihaløj

Ørelæge og få tjekket hørelsen/ væske på ørene evt.

Anmeld Citér

8. februar

Morsept16

Profilbillede for Morsept16

Mim datter på 6 år taper vildt højt i de perioder hvor hun har væske på ørene. Det er typisk ved små-forkølelse (så derfor det meste af vinterhalvåret). Hun har ellers ikke ondt i ørene - men har fået konstateret nedsat hørelse på begge øre. Det forsvinder når der ikke er væske mere, så høre hun fint og råber ikke mere. 

Anmeld Citér

9. februar

CKJ

Profilbillede for CKJ

Som en anden skriver - få tjekket hans ører. Det er en anelse sent, måske at have øre problemer. Men hvis det aldrig før har været en udfordring med råberi, er det da et forsøg værd

Anmeld Citér

9. februar

Anonym

Få tjekket øre. 

Evt behandle med. Renowax allerede fra nu hvis det blot er total stoppet af voks. 

Også spor hvor det særligt er ekstra slemt. Om det er hele dagen eller kun noget af dagen. 

Din sensitivtet kan jo også svinge i løbet af dagen så vigtigt hvis du kan prøve at "høre" ens. 

Anmeld Citér

9. februar

BareOsTo

Anonym skriver:

Hej med jer.

Min dreng er 9 år, stille og rolig og i fin trivsel. Men her på det sidste er han simpelthen begyndt at blive så højrøstet når han taler. Synes faktisk han råber. Det er lidt udmattende at høre på, og det kan være svært at koncentrere sig om at føre en almindelig samtale med ham, fordi han simpelthen taler så højt, at man får lyst til at rykke sig længere væk eller tysse på ham hele tiden. Jeg er også selv ret lydsensitiv, så det gør ikke situationen nemmere

Er der nogen, der har nogle gode råd til hvordan vi arbejder med det?

Synes jo, det er træls for ham, at vi så ofte kommer til at tysse, når han bare vil fortælle noget. Jeg ved ikke hvad det skyldes. Der kan godt være en del larm herhjemme engang imellem, da vi har tre livlige børn. Men synes ikke, vi andre sådan råber når vi taler sammen. Det kan være, nogle også har erfaringer med, hvad der kan være årsagen? Tror ikke han har nedsat hørelse.

Har du fået tjekket hans ører? Kan være der sidder noget ørevoks der gør at han ikk bemærker hvor højt han taler fordi hans hørelse er nedsat.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.