Kraftig blødning, men hjerteblink??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

540 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. februar

Anonym trådstarter

Hej alle

Jeg håber virkelig at der er nogen, der kan komme med råd eller erfaringer.

Jeg har haft et temmelig mærkeligt graviditetsforløb indtil videre - jeg havde ægløsning den 27. December 24. Fandt ud af graviditet den 13. Januar hos gyn. Hun scannede mig en uge efter, men kunne ikke se hjerteblink endnu, fordi det var for tidligt. Fredagen efter (den 31. Januar) begynder jeg at bløde helt vildt, og får ondt i maven og lænden, tager smertestillende og tænker at det er en spontan abort. Jeg bliver dog ved med at have kvalme, værre og værre, og får taget mit hcg tal hos lægen, som siger 96.000. Jeg har en tid til scanning hos gyn onsdagen efter, og fortæller hende at jeg tænker at der sidder noget tilbage, som skal fjernes, da jeg bliver ved med at have kvalme. Hun scanner mig, og kan se hjerteblink(?!?). Jeg ringer til lægen næste dag, som vil tage hcg, som nu er på 120.000 (48 timers mellemrum). 

Er der nogen der har prøvet noget lignende??? Og er hcg tallet ikke MEGET højt? Jeg burde kun lige være 7+0 idag. Mine egne beregninger sagde 8+0, men hun har sat mig en uge tilbage på scanningen. Jeg kan slet ikke forstå det, og tænker at der må være noget galt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar

Pippihaløj

Anonym skriver:

Hej alle

Jeg håber virkelig at der er nogen, der kan komme med råd eller erfaringer.

Jeg har haft et temmelig mærkeligt graviditetsforløb indtil videre - jeg havde ægløsning den 27. December 24. Fandt ud af graviditet den 13. Januar hos gyn. Hun scannede mig en uge efter, men kunne ikke se hjerteblink endnu, fordi det var for tidligt. Fredagen efter (den 31. Januar) begynder jeg at bløde helt vildt, og får ondt i maven og lænden, tager smertestillende og tænker at det er en spontan abort. Jeg bliver dog ved med at have kvalme, værre og værre, og får taget mit hcg tal hos lægen, som siger 96.000. Jeg har en tid til scanning hos gyn onsdagen efter, og fortæller hende at jeg tænker at der sidder noget tilbage, som skal fjernes, da jeg bliver ved med at have kvalme. Hun scanner mig, og kan se hjerteblink(?!?). Jeg ringer til lægen næste dag, som vil tage hcg, som nu er på 120.000 (48 timers mellemrum). 

Er der nogen der har prøvet noget lignende??? Og er hcg tallet ikke MEGET højt? Jeg burde kun lige være 7+0 idag. Mine egne beregninger sagde 8+0, men hun har sat mig en uge tilbage på scanningen. Jeg kan slet ikke forstå det, og tænker at der må være noget galt

Hcg kan variere meget og det er indenfor normal området. Jeg have en kraftig blødning og var sygemeldt resten af graviditeten fra uge 15. 
Sygemeld dig og hold dig i ro ..

Anmeld Citér

7. februar

123321

Profilbillede for 123321

Nu er lidt andet scenarie qua jeg er blevet gravid på en spiral, men jeg har i denne graviditet indtil uge 15 blødt monster meget. Jeg troede seriøst ikke det kunne være muligt at bløde så meget og fortsat have et levedygtigt foster, men her nu er jeg højgravid med en lille sparkende baby i maven. Jeg havde også absurd kvalme, som var det der fik mig til at tvivle bare en lille smule hvorvidt der mon alligevel var noget der fortsatte. Skal du følges op med scanning? 

Anmeld Citér

8. februar

Anonym trådstarter

Ja jeg skal både have taget hcg på mandag og scanning igen ugen efter. Dejligt at høre- blødte du også efter spiralen blev fjernet?? Jeg var 100% sikker på at det var en spontan abort, har aldrig blødt så meget i mit liv, og havde ALLE andre symptomer på det, så var ved at tabe kæben da hun sagde at der var hjerteblink  

Anmeld Citér

8. februar

123321

Profilbillede for 123321

Ja, jeg blødte cirka til uge 15. Og yderligere voldsomt efter fjernelse, så der var jeg også helt sikker på, der ikke længere var foster, men det var der. Det var ret irriterende og fatter stadig ikke man kan bløde så meget, men underligt nol så blev det lidt en del af “hverdagen”, så vende mig lidt til det, men værdsætter virkelig at det stoppede i uge 15 for sjovt er det ikke at opleve.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.