Forlængelse af barsel for egen regning (og ledig)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

610 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. februar

Anonym trådstarter

Hej!

Måske en af jer er skarp til reglerne - jeg har ikke selv kunnet få et entydigt svar på følgende.

Ja Jeg er pt. på barsel som snart slutter. Efter endt barsel skal jeg søge job, da jeg står uden. (Jeg var på ledighedsdagpenge op til at jeg gik på barsel). Men jeg går med tanken om at forlænge min barsel (i max en måned) helt for egen regning. Kan jeg bare gøre dette ved at vente med at melde mig ledig til den dag min forlængede (og uofficielle) barsel slutter? Der er vel ingen grund til karantæne eller lignende?

Dvs. mit ønske er at have en måned længere hjemme med mit barn og ikke modtage hverken barselsdagpenge eller ledighedsdagpenge i denne periode.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Om man bare kan melde sig ud af det hele og så ind igen efter en måned, det aner jeg ikke
Ring til din fagforening og spørg. Så kommer du ikke til at gøre noget forkert mht. karantæne osv. De kender det vel også fra andre hvis nogen fx først har pasning til barnet en måned senere. 

Anmeld Citér

3. februar

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Umildbart tænker jeg ikke det er et problem. Jeg ville dog konsultere a-kassen så du er sikker, de kan rådgive dig bedre end nogen herinde da der nok også er forskellige tilgange til det.

men umildbart kan man jo godt tage orlov for egen regning. Om der så er konsekvenser ved det når man er på dagpenge ved jeg ikke, da jeg aldrig har været på det

ring du til dem og få en snak. Håber det kan lade sig gøre for dig

Anmeld Citér

3. februar

Anonym

Anonym skriver:

Hej!

Måske en af jer er skarp til reglerne - jeg har ikke selv kunnet få et entydigt svar på følgende.

Ja Jeg er pt. på barsel som snart slutter. Efter endt barsel skal jeg søge job, da jeg står uden. (Jeg var på ledighedsdagpenge op til at jeg gik på barsel). Men jeg går med tanken om at forlænge min barsel (i max en måned) helt for egen regning. Kan jeg bare gøre dette ved at vente med at melde mig ledig til den dag min forlængede (og uofficielle) barsel slutter? Der er vel ingen grund til karantæne eller lignende?

Dvs. mit ønske er at have en måned længere hjemme med mit barn og ikke modtage hverken barselsdagpenge eller ledighedsdagpenge i denne periode.

Du skal ringe til din akasse for det kommer an på hvor lang en periode du har brugt på dagpenge. Jeg har selv haft gjort det dog i et helt år uden problemer. Men det er vigtigt med en individuel vurdering af hvor mange timer du har tilbage og om du har været ledig flere gange inden for en periode

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.