Pippihaløj skriver:
Der er ingen der taber et barn pga nogle få dages brug af alm næsespray. Noget af en skræmme historie. Og nej man skader heller ikke sit barn ved nogle få pift i slutningen af graviditeten. Det har utallige læger og jordmødre sagt til mig og andre jeg kender. Alt med måde selvfølgelig men baby har altså ikke taget skade overhoved
"kan ved overdosering nedsætte blodgennemstrømningen ved uterus. Må ikke anvendes ved tegn på uterusplacental insufficiens". Står på Pro Medicin.
Jeg skrev ikke, at der ville ske noget ved, at hun kom til at bruge det - faktisk skrev jeg, at der ikke sker noget ved at komme til at bruge det ganske lidt. Men derfor er det da meget fornuftigt at holde sig fra produktet, og jeg skrev, at man bør holde sig fra det.
Det er ganske let at overdosere Zymelin. 3 pust i døgnet i MAX 10 dage. Det er max forbrug. Det er medicin, og man skal have respekt for det.
Det kan også gå rigtig godt at køre 150 km/t på en landevej. Indtil det ikke gør!
En anden (lige så) vigtig ting er, at man faktisk også risikerer at blive afhængig af det, hvis man overdosere. Og det ødelægger næsen fuldstændig, hvis man fortsætter sådan.
Så; nej, trådstarter skal ikke have dårlig samvittighed. Jeg skrev bare, at det var en god idé for eftertiden at holde sig fra det.
Anmeld
Citér