Hudløs fold - hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

779 visninger
9 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. januar

Anonym trådstarter

Hej, 

Min baby på 8 uger har fået nogle røde folder ved lårene som ser hudløse ud. Jeg var ellers så opmærksom på, at holde det rent og tørt ved halsen, armhulen og lysken. Men har åbenbart overset dette (fjols I know). Hvad kan jeg gøre for at hele det? Det er jo svært at lufte det fordi det er i en fold ved benene, og benene jo ikke ligger stærkt. Jeg har selvfølgelig vasket og tørret det nu. Med hvad kan jeg evt smøre med? Eller ville I bare vaske og tørre nogle gange om dagen? 

vedhæfter billeder så i kan se det. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Zink salve hjælper med at holde huden tør. Og ellers massere af luft

Anmeld Citér

28. januar

Anonym trådstarter

*.* skriver:

Zink salve hjælper med at holde huden tør. Og ellers massere af luft

Tak, jeg prøver at lade det få luft, men det er svært når det jo “folder” sammen, og benene bøjer. Jeg har brugt zinksalve til rød numse før, men det også godt fungere her? 
Jeg havde tænkt olivy måske, men har hørt det kan svie når der er rødt, så det var måske heller ikke lige vejen frem.

Anmeld Citér

28. januar

Konjac

Profilbillede for Konjac

Olivy, helt sikkert. Prøv det morgen og aften i 1 uge, også se hvordan det går

Anmeld Citér

28. januar

Anonym trådstarter

Konjac skriver:

Olivy, helt sikkert. Prøv det morgen og aften i 1 uge, også se hvordan det går

Tak! Jeg har i tvivl om det var dumt når lidt af huden er gået “i stykker” og ligesom revnet lidt. Har du også brugt olivy på sådanne steder før? 

Anmeld Citér

29. januar

Te4

Profilbillede for Te4
Anonym skriver:

Tak! Jeg har i tvivl om det var dumt når lidt af huden er gået “i stykker” og ligesom revnet lidt. Har du også brugt olivy på sådanne steder før? 

Lad helst være med at bruge det på revnet hid, da det svier rigtig meget. Jeg plejede at give min datter det på, men efter selv at havde prøvet det på tør hud fandt jeg ud af at det svier. En fed salve og ellers en tyk zink salve men et tyndt lag. Den fra coop er utrolig flydende.

Anmeld Citér

29. januar

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Den her er noget nær et vidundermiddel til hudløse folder, revner, røde numser mv. Vi har brugt den til vores yngste, og alt heler ekstremt hurtigt op, når den bliver smurt på  

https://www.natur-drogeriet.dk/produkter/personlig-pleje/salver-og-balsam/e-vitamin-salve-75-ml

Anmeld Citér

2. februar

Sessi

Profilbillede for Sessi

Kartoffelmel er super 

Anmeld Citér

3. februar

Lambi90

Profilbillede for Lambi90

Ikke olivy når der er hul på huden ❤️

Vores SP frarådede os at bruge babypudder i bleområdet, fordi det sammen med urin kunne gøre ondt værre - men i samme sætning sagde hun, at babypudder var rigtig god til babyer med mange folder, som skulle holdes tørre, så det kunne måske være godt.

Anmeld Citér

3. februar

Hanspige

Sos salve er helt fantastisk. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.