Gulsot og erfaringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

557 visninger
9 svar
4 synes godt om
26. januar

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

I sidste uge fødte jeg den smukkeste lille pige men vi endte med at være indlagt i nogle dage for hun skulle i lys behandling for gulsot. Vi bliv udskrevet søndag i sidste uge. Det er i dag en uge siden. Hun er stadig lidt gul og hvis ikke det er væk inden onsdag så skal hun få taget flere blodprøver for at se om der er noget mere alvorlig, noget med organer som kan fejle noget. Sundhedsplejersken kommer på onsdag så hun kan se om det er væk eller om vi skal ringe til egen læge for at fortaget de blodprøver.  Jeg er meget bange for at det ikke er væk til på onsdag også vil jeg frygte hvad blodprøver vil vise 

andre der har erfaringer med gulsot der ikke vil gå væk og som skulle igennem andre blodprøver? Vil både høre de gode og dårlig historier, og forløb. 

på forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar

Trepiger

Profilbillede for Trepiger

Min mellemste blev tjekket med blodprøve da hun var omkring 2 mdr fordi sundhedsplejersken synes hun stadig var gul, men hendes værdier var fine.

Det gik rigtig fint med at få taget blodprøven. 

Anmeld Citér

26. januar

EmKI

Min dreng fik taget en opfølgende blodprøve cirka 4 uger efter lysbehandling fordi han stadig havde en snert af gul i hovedet. Hans tal var fine. De kan være gule længe uden det nødvendigvis betyder at tallene er skæve, men det er godt det bliver tjekket. Krydser fingre for at alt er som det skal være 

Anmeld Citér

26. januar

Love Angel

Mor til 4
Trepiger skriver:

Min mellemste blev tjekket med blodprøve da hun var omkring 2 mdr fordi sundhedsplejersken synes hun stadig var gul, men hendes værdier var fine.

Det gik rigtig fint med at få taget blodprøven. 

Tak for svar

Anmeld Citér

26. januar

Love Angel

Mor til 4
EmKI skriver:

Min dreng fik taget en opfølgende blodprøve cirka 4 uger efter lysbehandling fordi han stadig havde en snert af gul i hovedet. Hans tal var fine. De kan være gule længe uden det nødvendigvis betyder at tallene er skæve, men det er godt det bliver tjekket. Krydser fingre for at alt er som det skal være 

Tak for svar. Og ja det godt at det bliver tjekket.

Anmeld Citér

28. januar

Lambi90

Profilbillede for Lambi90

Åh altså, det lyder virkelig hårdt at stå i

Vi blev som skrevet før, sendt direkte på sygehuset fra 5-ugers undersøgelsen ved egen læge, og fik taget blodprøver fordi lægen mente vores søn stadig var lidt gul. Hans blodprøver var fuldstændig fine der

Han havde det ikke lige med det samme, men det blev opdaget da vi havde pakket og var på vej hjem, så kun fordi hans tal var lige under deres grænse, fik vi lov at komme hjem 2,5 dag efter fødslen. Han var meget gul, sådan helt som om, at nogen havde smurt ham ind i dårlig selvbruner.

Jeg håber alt godt for jer, og at i snart kan få lov at nyde en fredfyldt tid, med jeres lille nye familiemedlem

Anmeld Citér

28. januar

Love Angel

Mor til 4
Lambi90 skriver:

Åh altså, det lyder virkelig hårdt at stå i

Vi blev som skrevet før, sendt direkte på sygehuset fra 5-ugers undersøgelsen ved egen læge, og fik taget blodprøver fordi lægen mente vores søn stadig var lidt gul. Hans blodprøver var fuldstændig fine der

Han havde det ikke lige med det samme, men det blev opdaget da vi havde pakket og var på vej hjem, så kun fordi hans tal var lige under deres grænse, fik vi lov at komme hjem 2,5 dag efter fødslen. Han var meget gul, sådan helt som om, at nogen havde smurt ham ind i dårlig selvbruner.

Jeg håber alt godt for jer, og at i snart kan få lov at nyde en fredfyldt tid, med jeres lille nye familiemedlem

Tusind tak for svar 

og ja håber jeg også. Men efter sundhedsplejersken kommer imorgen og hun ser hende, så kommer vi nok ikke udenom at skal få taget blodprøver.

hvor længe går der før man få svar når man få taget blodprøverne?

Anmeld Citér

29. januar

Lambi90

Love Angel skriver:

Tusind tak for svar 

og ja håber jeg også. Men efter sundhedsplejersken kommer imorgen og hun ser hende, så kommer vi nok ikke udenom at skal få taget blodprøver.

hvor længe går der før man få svar når man få taget blodprøverne?

Måske er det også rarest for jer at få vished, når nu bekymringen er startet

Jeg kan faktisk ikke huske det, jeg tror måske lægen ringede til os dagen efter med svar. Men spørg når de bliver taget hvordan og hvorledes, for man kan jo heller ikke selv se svaret noget sted

Anmeld Citér

3. februar

Lambi90

Hvordan går det hos jer?

Anmeld Citér

13. februar

Love Angel

Mor til 4

Hvordan går det hos jer?

Tusind tak for du spurgte.

og undskyld jeg først svar nu. Der har været så meget og vi skulle lige lande i det hele. 

men det går os godt, Hun har ikke længere gulsot. Og vi er så småt ved at lande efter i alt det vi har været igennem.  
vi tog til lægen og vi regnet med at vi skulle få taget blodprøver. Men lægen hun sagde at hun var ikke så gul at det nødvendig med blodprøver. Også bliv det bedre og nu er det væk heldigvis

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.