London-tur for mor og teenager ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.138 visninger
13 svar
1 synes godt om
26. januar

MKBP

Profilbillede for MKBP

Hey ☺️

Overvejer en tur til London med 3 overnatninger, som konfirmationsgave til min datter. 
MEN har ingen ide om hvordan og hvorledes - det er over 20 år siden jeg sidst var i London ! Hvor er godt at bo ? - der er jo tusindvis af hoteller at vælge i mellem. Vi skal flyve fra Billund og kan se mange afgange er med landing i Standsted…- er det nemt nok at finde ud af hvordan man kommer videre derfra ?

Hjælp

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar

Hanspige

MKBP skriver:

Hey ☺️

Overvejer en tur til London med 3 overnatninger, som konfirmationsgave til min datter. 
MEN har ingen ide om hvordan og hvorledes - det er over 20 år siden jeg sidst var i London ! Hvor er godt at bo ? - der er jo tusindvis af hoteller at vælge i mellem. Vi skal flyve fra Billund og kan se mange afgange er med landing i Standsted…- er det nemt nok at finde ud af hvordan man kommer videre derfra ?

Hjælp

Stansted er klart den bedste. 

Ja det er nemt med bus eller undergrund. 

Hvis i går efter hoteller nær paddington og bays water areas er i på kanten af central london med gode forbindelser til marble arch, der har du alle de store veje med en masse shopping. 

God tur

Anmeld Citér

26. januar

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
MKBP skriver:

Hey ☺️

Hjælp

Stansted Express direkte fra lufthavn til Liverpool street station, er nemt.

Køb Oyster Card hjemmefra, så har i det til Underground - det er nemt at køre med den og hurtig måde at komme rundt på. 

Området omkring Notting Hill er hyggeligt at gå rundt i. Der er markedsboder. Ved dog ikke om det kun er weekender.

Anmeld Citér

27. januar

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
2skønnebørn skriver:

Stansted Express direkte fra lufthavn til Liverpool street station, er nemt.

Køb Oyster Card hjemmefra, så har i det til Underground - det er nemt at køre med den og hurtig måde at komme rundt på. 

Området omkring Notting Hill er hyggeligt at gå rundt i. Der er markedsboder. Ved dog ikke om det kun er weekender.

Man behøver ikke Oyster card. Man kan bare bruge sit contactless dankort i undergrunden. Mega let.

Og ja, Standstead Express er super. Det tager ca 50 minutter fra lufthavnen til Liverpool street station, hvorfra undergrunden kører. 

Anmeld Citér

27. januar

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
MKBP skriver:

Hey ☺️

Hjælp

Hvad er dit budget for hotel? Er der noget der er vigtigt for dig på hotellet? Noget I gerne vil være i nærheden af?

Anmeld Citér

27. januar

Janey

Profilbillede for Janey
MKBP skriver:

Hey ☺️

Hjælp

Der er mange gode områder at bo i, så hvilket der vil være bedst afhænger til dels af, hvad I gerne vil opleve, men også af jeres budget. Tingene er spredt rundt i centrum, så de ting I vil se er måske ikke alle i gåafstand, så det er vigtigt med en god underground forbindelse tæt på jeres hotel. 

Stansted er nem at finde videre fra. Der kører lufthavnstog direkte fra lufthavnen til London Centrum, hvor du kan stå af på enten Liverpool Street Station eller Tottenham Hale afhængig af, hvilket område du vil bo i. Jeg vil ikke anbefale at bo ved Tottenham Hale, men derfra kan man tage en undergrundslinie indtil Euston Station, som ligger tæt ved f.eks. Bloomsbury, Oxford Street og British Museum. Hvis din datter er til Harry Potter er det også nemt at komme til Harry Potter World fra dette område, da der går et direkte tog til Watford, hvor man bliver samlet op af en Harry Potter bus.

Køb gerne togbilletten i god tid, da den så er billigere. Når man køber en togbillet, har man også mulighed for at gøre brug af 2 for1 billetter på flere attraktioner. Da jeg havde min datter med til London brugte vi bla rabatten på at tage en tur i London Eye til omkring den halve pris af, hvad vi skulle have betalt ved indgangen. Du kan se her, hvad du kan få rabat på med en togbillet: https://www.daysoutguide.co.uk/

Anmeld Citér

27. januar

StineW79

Profilbillede for StineW79

London er en af de nemmeste byer, at finde rundt i, og der er gode hoteller overalt. Og der er undergrundsstationer overalt!

Jeg har de sidste 2-3 år, været medlem af den her gruppe på FB, hvor man ka få gode råd omkring alt, hva der drejer sig om london.

Hvis du går efter et "billigt" hotel, med perfekt beliggenhed i forhold til transport ka jeg varmt anbefale "The Wardonia hotel" det er dog uden morgenmad. Men der er rigelige muligheder for at købe mad osv indfor 2 min af hotellet.

Der er mange penge at spare på meal deals, hvor du får både drikkelse, en snack og feks en sandwich, til frokost.

Billetter ka du finde billigt på ryan air, fra Billund til Standstead. 

Og hotel på hotels.com. super nemt! 

Rigtig god tur. Vh Stine

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

29. januar

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia

Det kommer an på budgettet. Jeg har altid brugt airbnb. Mange steder kan man få morgenmad med. Ellers har vi fundet små cafeer. Jeg er bare generelt fan af airbnb

Anmeld Citér

30. januar

Janey

Profilbillede for Janey
AnjaZenia skriver:

Det kommer an på budgettet. Jeg har altid brugt airbnb. Mange steder kan man få morgenmad med. Ellers har vi fundet små cafeer. Jeg er bare generelt fan af airbnb

Jeg er også ret glad for airbnb og har brugt platformen mange gange både som lejer og udlejer, men det kræver, at man sætter sig ind i reglerne for korttidsleje, der hvor man lejer.

London er ok til airbnb, men i f.eks. New York City, hvor jeg er kommet meget, er der meget stramme regler, som gør det næsten umuligt at finde en lovlig korttidsleje, men alligevel er der lejligheder på airbnb, da  airbnb i deres betingeler fraskriver sig ansvaret for, at de lejemål man kan finde på deres hjemmeside er lovlige. 

Anmeld Citér

30. januar

drabo

Profilbillede for drabo

En lille ting. De ændrer indrejsereglerne her til april, så man fremover skal godkendes før indrejse, det er sikkert ikke besværligt men bare vær opmærksom på det.

og ellers god tur

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.