Sociale sportsgrene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg kan også kun varmt anbefale håndbold.

Jeg er frivillig forældre træner for et u13 pige hold, og har snart været det i 2 år.

Vi træner 2 gange om uge i 1 1/2 time. Der er kamp næsten hver weekend, og der er stævne 1-2 gange om året. Og nogen hold holder selv, et mini hjemme stævne, hvor de invitere andre hold, til at komme og spille mod dem.

Der er håndboldskole 1-2 gange om året, men det afhænger måske af hvor i landet, man kommer fra.

Udover det har jeg kontakt, med et prof kvinde hold, som vi ind i mellem laver indløb med. Det betyder at mine piger, møder kvinder, der lever af, at spille håndbold. Samt de møder nogen af de spiller, de selv ser rigtig meget op til. Det er ret fedt.

Ud over det, har de også et par gange lavet indløb, med flere fra herre landsholdet, når de med deres klubber, har spillet kampe i boxen (desværre ikke her til VM) De har elsket at hilse på Mikkel Hansen feks

Vi får gratis billetter, til HCM's hjemmekampe, og er en god flok afsted sammen, når det kan lade sig gøre!

Jeg/vi som træner prøvet at gøre rigtig meget for, at der er plads til ALLE typer på holdet. Der er en del diagnose børn, på mit hold, og det fungere helt fantastisk!!

Jeg/vi har self en kæmpe forventning om, at når der starter nye børn på holdet, tager man godt imod dem. Og deres oplæring i at være en del, af vores hold, er et fælles ansvar. Det gir meget til dem der er rigtig gode, at de også forventes at lære fra sig, så vi rimelig hurtigt, har en spiller, der forstår reglerne osv 

At have et barn på et hold, stiller nogen krav til forældrene, som forventes at I er med til at opfylde. Det kan feks være kørsel, til og fra kampe. Det er vildt hyggeligt, at have bilen fuld af spiller, der hygger.

Det vil nok også blive forventet, at I byder ind på tøjvask, og at i feks tager dommerbordet.

Så det er ikke kun en social aktivitet, for jeres barn, men nok også for jer

Tusind tak for uddybende svar Det lyder godt. Og vi er allerede vant til at deltage aktivt i at få holdet/klubben til at køre rundt, så det er helt fint. 

Tror håndbold er et rigtig godt bud på et forsøg  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Hej alle 

Søger inspiration til en ny sport til vores 11-årige dreng. Han har svømmet konkurrence de sidste 3år. Det har fyldt en del, men nu er det tid til et skift af forskellige årsager. Han er meget opsat på, at den nye sport, ligesom svømningen, har tilbud om sociale aktiviteter. Dvs. stævner/turneringer, overnatninger, ture og rigtig gerne træningslejr. Både Far og jeg er selv fra svømmeverden, så vi kender ikke til andre sportsgrene med samme tilbud. 

Så hvilken sport tilbyder ovenstående? Også uden det betyder eliteniveau. Men på almindeligt konkurrenceniveau. 

Håber i har nogle gode input uanset landsdel 

Han er i øvrigt frisk på alt. Både vand, land, hold eller individuel. Han er vant til træning 3-4 dage om ugen. 

Vores 10 årige pige er spejder. Hun er utrolig glad for det. De er aktive, sociale, lærer nyt, tager på overnatninger ofte, udfordrer og udvikler

Anmeld Citér

25. januar

Anonym

Tusind tak for uddybende svar Det lyder godt. Og vi er allerede vant til at deltage aktivt i at få holdet/klubben til at køre rundt, så det er helt fint. 

Tror håndbold er et rigtig godt bud på et forsøg  

Det var i hvert fald så lidt

Anmeld Citér

26. januar

Alha

Profilbillede for Alha

Jeg tror,alle sportsgrene og fritidsinteresser fokuserer på socialt samvær og stævner, konkurrencer, stævner, lejrer og så videre. 

Jeg tror bare, I skal finde en sportsgren, som jeres søn vil elske. Så kommer de sociale sammenkomster også

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.