hvilke fagfolk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

636 visninger
10 svar
9 synes godt om
21. januar

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vi har badeværelse og toilet delt i 2 små rum.

Vi drømmer om at samle det til et rum, men jeg aner ikke hvor jeg skal begynde i forhold til hvilke fagfolk vi skal bruge.

Der er fliser i gulvet, væggen imellem rummene er med cement, der skal ordnes noget med dør der skal fjernes/lukkes af og der skal ordnes afløb da der er 2 afløb på badeværelset men intet på toilettet.

Er der nogen der kan hjælpe med et overblik?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg havde nok startet med at få en murer ud at kigge på det, hvor i samtidig kan vise en tegning over hvordan i gerne vil have det til at se ud ( altså hvordan rummet skal indrettes )

Anmeld Citér

21. januar

Wampires

Hck skriver:

Jeg havde nok startet med at få en murer ud at kigge på det, hvor i samtidig kan vise en tegning over hvordan i gerne vil have det til at se ud ( altså hvordan rummet skal indrettes )

Okay, tak for tippet.

Anmeld Citér

21. januar

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Jeg tænker en murer og vvs. Gerne samtidigt så de kan koordinere sammen. Det giver oftest en nemmere arbejdsgang hvis de kan planlægge lidt sammen. De kan også give input til hvad i ellers vil få behov for.

derudover tænker jeg der skal en maler på. Evt elektriker hvis der løber strøm i væggen. 

Anmeld Citér

21. januar

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg ville også tage kontakt til en murer. De fleste håndværkere har kontakter til andre fagfolk, for I skal sikkert også bruge vvs'er, elektriker, tømrer og maler, hvis I ikke vil gøre noget selv. Så aftaler de indbyrdes i hvilken rækkefølge de forskellige skal komme

Anmeld Citér

22. januar

Mor11

Profilbillede for Mor11

Kontakt en murer - han har med garanti nogen gode kontakter i alle fag. Bed ham om at stå for projektet og koordinere med el, vvs, tømrer, maler. ja du betaler lidt for at han står for at finde håndværkere og koordinere arbejdet, men så er du fri for det, når du nu ikke lige selv er bygge-mand

Anmeld Citér

23. januar

årgang84

Profilbillede for årgang84

Ofte står en vvs el mure for som (hovedmand)

Du ender med at skulle bruge. 

Kloak mand 

Vvs 

Elektriker 

Murer. 

Badeværelse et et af de dyreste rum da der er så Mange fag grupper involveret. Plus kan være noget ift aspest så godt at få et totalt komplet tilbud skåret ud i pap.

Anmeld Citér

24. januar

Wampires

tusind tak for alle jeres input.

Jeg har været lidt bagud på energi så har ikke lige fået svaret herinde på hver enkelt desværre..

Godt at der lige blev nævnt det med asbest da det faktisk var noget jeg ikke havde overvejet og der har været mistanke om det tidligere i kælenderen i forbindelse med ombygning af blokken..

så hvis jeg kontakter en af dem der ligesom har "mest" at skulle lave i projektet så kan de hjælpe med det videre forløb..

er der nogen der har en ide om hvor lang tid sådan noget tager og om man stadig kan bruge f.eks. toilettet om natten ?

det er ikke særlig store rum og det virker ikke til at der skulle laves så meget om... altså uden at have noget som helst viden om hvad det indebærer at lave de ting :P

Det der skal laves:

væggen skal rives ned- der sidder vask på begge sider. Det virker til at de deler afløbsrør igennem væggen.

Den ene dør skal fjernes og lukkes af.

Stikkontakt skal laves om til almindelig stik så vi kan flytte vaskemaskine og tørretumbler derud.

lys udenfor døren skal lave til kun en kontakt.

brusekabine drømmer jeg om bliver til et badekar- det vil passe i størrelsen når væggen er væk da der på toilettet er et lille hug ind passende med er hvor bruseren er. Der er bygget en kant (virkelig dumt design hvor man har sat skarpe klinker på skrå så hvis man træder på det og sætter af river det huden op) til at skabe brusekabine området så det er ikke at skulle fjerne noget udover kanten for at lave området om.

Måske vende toilettet for at få plads til badekar, eller måske det skal rykkes lidt til den ene side.

En vask op på en af de eksisterende vægge.

jeg ved at det kan lade sig gøre da en af vores naboer har netop denne indretning- 2 år inden vi flyttede ind var der et valg hos beboerne om de ønskede at få ændret til det og tidligere beboer valgte ikke at få det lavet...

Anmeld Citér

24. januar

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Wampires skriver:

tusind tak for alle jeres input.

Jeg har været lidt bagud på energi så har ikke lige fået svaret herinde på hver enkelt desværre..

Godt at der lige blev nævnt det med asbest da det faktisk var noget jeg ikke havde overvejet og der har været mistanke om det tidligere i kælenderen i forbindelse med ombygning af blokken..

så hvis jeg kontakter en af dem der ligesom har "mest" at skulle lave i projektet så kan de hjælpe med det videre forløb..

er der nogen der har en ide om hvor lang tid sådan noget tager og om man stadig kan bruge f.eks. toilettet om natten ?

det er ikke særlig store rum og det virker ikke til at der skulle laves så meget om... altså uden at have noget som helst viden om hvad det indebærer at lave de ting :P

Det der skal laves:

væggen skal rives ned- der sidder vask på begge sider. Det virker til at de deler afløbsrør igennem væggen.

Den ene dør skal fjernes og lukkes af.

Stikkontakt skal laves om til almindelig stik så vi kan flytte vaskemaskine og tørretumbler derud.

lys udenfor døren skal lave til kun en kontakt.

brusekabine drømmer jeg om bliver til et badekar- det vil passe i størrelsen når væggen er væk da der på toilettet er et lille hug ind passende med er hvor bruseren er. Der er bygget en kant (virkelig dumt design hvor man har sat skarpe klinker på skrå så hvis man træder på det og sætter af river det huden op) til at skabe brusekabine området så det er ikke at skulle fjerne noget udover kanten for at lave området om.

Måske vende toilettet for at få plads til badekar, eller måske det skal rykkes lidt til den ene side.

En vask op på en af de eksisterende vægge.

jeg ved at det kan lade sig gøre da en af vores naboer har netop denne indretning- 2 år inden vi flyttede ind var der et valg hos beboerne om de ønskede at få ændret til det og tidligere beboer valgte ikke at få det lavet...

Det er relativt meget der skal laves om, tages højde for og koordineres. Tænker bestemt du skal have en prof ud og vurdere og planlægge arbejdsgangen. De kan også tage stilling til om dine ønsker giver mening, samt fortælle dig hvad pris og tidshorisont du står med.

du kan få midlertidigt toilet (camping) som i kan have i et andet rum mens det står på, så i har adgang til toilet.

Anmeld Citér

24. januar

Nordsjælland1981

Profilbillede for Nordsjælland1981

Enig med flere herover. Jeg ville kontakte nok kontakte et vvs eller murer firma. Ofte samarbejder de eller har den anden del af faggruppen i eget firma.

Forvent at skulle lægge en klækkelig sum.  Badeværelse er et af de dyreste rum at renovere. Du skal have så mange faggrupper ind over og når man piller ved et badeværelse, så skal alle installationer og materialer gøres lovlige. Ofte kan man ikke genbruge meget andet, end selve kloakken.

Og ja…enten så bliver det camping toilettet i et af værelserne eller også så en toilet/badvogn udenfor. Husk at disse også koster at leje.

God fornøjelse! Vi stod selv med renovering af badeværelse for 5 år siden. Vi lavede en del selv men endte med at smide 85.000 for materialer og arbejdskraft til det, vi ikke selv kunne. Og vores badeværelse måler kun 2x2,5.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.