Først negativ, derefter positiv test?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

432 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. januar

Anonym trådstarter

Hej alle 

Jeg har i 5 dage tid testet positiv, men først efter 5 min ca. de første minutter viser altså negativ. Men når der er gået 4-5 minutter, så viser den fin lyserød streg. 
Er muligvis uge 4. 

nogen der har prøvet det samme og hvad var udfaldet? 

jeg har et barn i forvejen, som jeg testede tydeligt positiv med det samme. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar

Anonym

Altså. Svaret kommer ikke det sekund du tisser på den. Men resultatet kommer indenfor 5 min. og det betyder at der kan gå lidt tid før man kan se et resultat. Hvis først stregen kommer efter 10 min er svaret ugyldigt. Så den er jo positiv.

Prøv at læse vejledningen, så er du måske ikke i tvivl om hvordan den skal tages og aflæses og hvornår den skal aflæses. Det er altid en god start 

Anmeld Citér

20. januar

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Altså. Svaret kommer ikke det sekund du tisser på den. Men resultatet kommer indenfor 5 min. og det betyder at der kan gå lidt tid før man kan se et resultat. Hvis først stregen kommer efter 10 min er svaret ugyldigt. Så den er jo positiv.

Prøv at læse vejledningen, så er du måske ikke i tvivl om hvordan den skal tages og aflæses og hvornår den skal aflæses. Det er altid en god start 

Det er jeg helt med på, og ved da også godt hvordan en graviditets test fungerer - har taget dem i mange år efterhånden

de gange jeg har været gravid, har stregen altid været synligt indenfor den første minut. Jeg har aldrig prøvet at vente 5 min for at aflæse svaret, derfor stiller jeg spørgsmålet. 

Anmeld Citér

20. januar

Kis92

Profilbillede for Kis92

Det ser flot positivt ud Jeg synes det er lidt forskelligt hvornår stregen kommer, også i forhold til hvornår tidligt man tester. Køb en digital test, den giver klar besked, og blinker mens man venter på svar, så man kan ikke overanalysere

Anmeld Citér

20. januar

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia
Anonym skriver:

Det er jeg helt med på, og ved da også godt hvordan en graviditets test fungerer - har taget dem i mange år efterhånden

de gange jeg har været gravid, har stregen altid været synligt indenfor den første minut. Jeg har aldrig prøvet at vente 5 min for at aflæse svaret, derfor stiller jeg spørgsmålet. 

Men alle graviditeter er jo slet ikke ens. Så derfor kan du slet ikke bruge "jeg plejer" til noget 

Jeg har været gravid 4 gange. Den første var jeg 21 dage over tid før der lå en positiv test. Den anden 14 dage over, den 3 - 4 dage før (endte så i en SA) og den 4., 17 dage over.

Anmeld Citér

20. januar

Anonym

Anonym skriver:

Stregen kom i det sekund jeg tissede på den :-). Så det kan godt lade sig gøre. 

Anmeld Citér

20. januar

Anonym

Stregen kom i det sekund jeg tissede på den :-). Så det kan godt lade sig gøre. 

Det siger jeg altså heller ikke at den ikke kan.  Har selv kunne aflæse med det samme Men henviser til indlægssedlen at svaret kan aflæses efter 5 min, så hvis stregen først kommer efter 5 min (og inden 10) så er den positiv. Også selvom nogle får streg med det samme. Så det er til svar på trådstarters spørgsmål om at den godt kan være positiv selvom svaret ikke kommer med det samme. Omg altså! 

Anmeld Citér

20. januar

Anonym

Anonym skriver:

Det siger jeg altså heller ikke at den ikke kan.  Har selv kunne aflæse med det samme Men henviser til indlægssedlen at svaret kan aflæses efter 5 min, så hvis stregen først kommer efter 5 min (og inden 10) så er den positiv. Også selvom nogle får streg med det samme. Så det er til svar på trådstarters spørgsmål om at den godt kan være positiv selvom svaret ikke kommer med det samme. Omg altså! 

Jamen beklager da

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.