Gulsot

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

921 visninger
13 svar
6 synes godt om
17. januar

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Hey de damer

vil høre om andre hvis børn bliv født og havde gulsot? 
hvordan var jeres forløb? 
og hvor længe tog det før jeres små fik det bedre og i kunne komme hjem? 
vi er meget bekymret over hvilket vej det gå, fordi ligenu er det heldigt at hendes blodprøver ikke viser at hun skal ligge under lys. Men vi er indlagt siden igår.  
håber i vil dele ud af jeres erfaring

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar

Trepiger

Profilbillede for Trepiger

Vi kom hjem på dag 4. Caroline fik aldrig behov for lys. Hun rettede sig hurtigt da mælken løb til.

Anmeld Citér

17. januar

Love Angel

Mor til 4
Trepiger skriver:

Vi kom hjem på dag 4. Caroline fik aldrig behov for lys. Hun rettede sig hurtigt da mælken løb til.

Tak for svar. Håber virkelig også at mit snart løber til 

Anmeld Citér

17. januar

Love Angel

Mor til 4
Trepiger skriver:

Og fik hun lidt modermælks erstatning mens i var på sygehuset så hun ikke bliv alt for afkræftet indtil dit mælk løb til?  Og hvad gjort du få at mælken løb til ud over at du lå hende sutte tit?

Anmeld Citér

17. januar

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Min søn blev rask efter et par dage uden lys.

min mindste havde forlænget gulsot men var ikke mærket af det. Hun fik ikke lys men fik kontrol blodprøve, der var lav så der blev ikke gjort yderligere så længe det var aftagende. Det tog nogle uger før det var helt væk, men med gradvis bedring hvor hver dag.  

Anmeld Citér

17. januar

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Min søn fik lys 2 gange. Det hjalp også at få rigeligt at spise (fik modermælkserstatning). Vi kom hjem efter 2 dage og sku til kontrol et par dage efter. 

Anmeld Citér

17. januar

Agma

Profilbillede for Agma

Hvis niveauet kommer over det behandlingskrævende plejer de fleste at komme ud af lys efter et par døgn, nogle lidt længere. Alt afhængig af hvordan jeres barn har det og hvor højt niveauet er kan nogle også komme hjem med lystæppet og komme ind til kontrol i stedet for at være indlagt. Hvis jeres barn er meget sløvt giver det god mening at supplere med erstatning/udmalket mælk efter amning fordi gulsot skyldes et affaldsprodukt som udskilles gennem tarmene og derfor er afhængig af at der kommer mad igennem for at det bliver bedre. Så er det bedst at barnet ikke bruger al energien på at amme, men stadig bliver lagt til brystet først og derefter får ekstra mælk, evt. udmalket råmælk dig. 
Det bedste du kan gøre for at mælken løber til er at lægge hud-mod-hud med jeres barn og lægge hende til brystet alt det hun orker. Derudover kan du selv stimulere brystet med håndudmalkning eller pumpe men det ville personalet sige til dig hvis det var nødvendigt tænker jeg. Men du kan jo spørge. 
Derudover er det vigtigt at du får nok at drikke, spise og får sovet. Gulsot plejer at toppe omkring deres 5. levedøgn så forhåbentlig vender det der. 

Anmeld Citér

17. januar

Lambi90

Profilbillede for Lambi90

Først lige en kæmpe stort tillykke!

Hvor er det bare dejligt at i nu har fået jeres lille pige i armene! 

Det må være benhårdt at stå i, at nu skulle være indlagt med gulsot, efter en bekymringsrig graviditet

Vores søn havde gulsot, det blev først opdaget lige inden vi tog hjem fra sygehuset, så det var lige ved, at vi ikke fik lov at komme hjem alligevel. Men da mælken løb til, som andre skriver, så gik det hurtigt bedre. Jeg pumpede hver 3. Time på hospitalet, og det skulle jeg fortsætte med indtil den var løbet til + supplere med lidt erstatning i kop eller sprøjte, og SP kom allerede dagen efter vi kom hjem, og igen 3 dage senere for at tjekke det, hun konstaterede hurtigt at det gik bedre og bedre. Til hans 5-ugers undersøgelse blev vi dog for en sikkerheds skyld (fordi lægen mente at hans farve endnu indikerede gulsot) sendt direkte på hospitalet for en blodprøve, som viste at alt var helt fint

jeg ønsker hende et hurtigt forløb, så i snart kan komme hjem igen, og nyde jeres familie.

Anmeld Citér

17. januar

Trepiger

Profilbillede for Trepiger
Love Angel skriver:

Og fik hun lidt modermælks erstatning mens i var på sygehuset så hun ikke bliv alt for afkræftet indtil dit mælk løb til?  Og hvad gjort du få at mælken løb til ud over at du lå hende sutte tit?

Hun fik ikke modermælks erstatning. Det ville de helst undgå fordi det kunne gå ud over amning. Caroline vejede 3750 så hun havde noget at tærer på. Hun var god til at sutte, mælken løb til på tredje dag.

Anmeld Citér

18. januar

Love Angel

Mor til 4
*.* skriver:

Min søn blev rask efter et par dage uden lys.

min mindste havde forlænget gulsot men var ikke mærket af det. Hun fik ikke lys men fik kontrol blodprøve, der var lav så der blev ikke gjort yderligere så længe det var aftagende. Det tog nogle uger før det var helt væk, men med gradvis bedring hvor hver dag.  

Okay tak for svar

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.