Droppe ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
Ung studerende skriver:

Ja, gad hvide hvor jeg kan få hjælp til at træffe gode beslutninger.

Der er jo hjælpe at hente på uddannelsessteder.

Du er da langt fra den første eller den sidste, der vælger forkert. Det sker for mange. Men så går man f.eks. semestret om, hvor man vælger noget andet. Man dropper da ikke hele uddannelsen, det er ret mystisk det der.. 

I øvrigt træffer man generelt mindre gode beslutninger igennem livet. Det er lidt noget fis, at sige, at så er de andre heldige fordi de har valgt rigtigt. Det handler om at kunne håndtere sine dårlige beslutninger, rette op på det og komme tilbage på sporet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar

Ung studerende

Profilbillede for Ung studerende
Cherraly skriver:

Der er jo hjælpe at hente på uddannelsessteder.

Du er da langt fra den første eller den sidste, der vælger forkert. Det sker for mange. Men så går man f.eks. semestret om, hvor man vælger noget andet. Man dropper da ikke hele uddannelsen, det er ret mystisk det der.. 

I øvrigt træffer man generelt mindre gode beslutninger igennem livet. Det er lidt noget fis, at sige, at så er de andre heldige fordi de har valgt rigtigt. Det handler om at kunne håndtere sine dårlige beslutninger, rette op på det og komme tilbage på sporet.

man kan ikke bare gå semsteret om, da det er bindene . Det gik lige så godt og så møde jeg sådan udfordringer 

Anmeld Citér

5. februar

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
Ung studerende skriver:

man kan ikke bare gå semsteret om, da det er bindene . Det gik lige så godt og så møde jeg sådan udfordringer 

Ja, ift. din SU vel? Men man kan tage et semester om for egen regning, ved at forlænge sin uddannelse? Har du overhovedet talt med studievejledning?

Anmeld Citér

5. februar

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Ung studerende skriver:

Ja, gad hvide hvor jeg kan få hjælp til at træffe gode beslutninger.

Det får du jo en masse konkrete forslag til her i tråden, som du kan benytte dig af.

Som en anden skriver, er fejl jo en helt almindelig del af livet, som man må tackle og håndtere. Og selvfølgelig kan dit studie hjælpe dig, hvis du opsøger vejledning. 

Anmeld Citér

5. februar

Ung studerende

ja, jeg kan vel prøve. Nå men læser op og så må vi se ellers må om jeg kan styre mine nerver bare ende på gaden 

Anmeld Citér

5. februar

StortOgSmåt

Ung studerende skriver:

ja, jeg kan vel prøve. Nå men læser op og så må vi se ellers må om jeg kan styre mine nerver bare ende på gaden 

Jeg tror ikke rigtig, at flere kan rådgive dig herinde. Din reaktion virker ekstremt dramatisk og ikke specielt fokuseret på at finde en løsning eller få den hjælp, som der er til din rådighed.

Det er trods alt de færreste, der ender som hjemløse, fordi de er lidt udfordrede af deres studie for en kortere periode…. 

Anmeld Citér

5. februar

Ung studerende

Jeg tror ikke rigtig, at flere kan rådgive dig herinde. Din reaktion virker ekstremt dramatisk og ikke specielt fokuseret på at finde en løsning eller få den hjælp, som der er til din rådighed.

Det er trods alt de færreste, der ender som hjemløse, fordi de er lidt udfordrede af deres studie for en kortere periode…. 

Måske ikke dramatisK. Men er bare frustreret over at være noget så langt og klare det fint og så lave fejl. Det er hårdt jeg har brugt mange af mine vågne timer på det og skole er det eneste jeg har 

Anmeld Citér

6. februar

StortOgSmåt

Ung studerende skriver:

Måske ikke dramatisK. Men er bare frustreret over at være noget så langt og klare det fint og så lave fejl. Det er hårdt jeg har brugt mange af mine vågne timer på det og skole er det eneste jeg har 

Så meget desto mere grund er der jo til at gå konstruktivt ind i at få det løst - og bruge de gode konkrete råd du får her i tråden, fremfor at smide armene over hovedet og tænke at alt er forbi og sort. Det er et bump på vejen, dem vil du møde mange af igennem livet.

Anmeld Citér

6. februar

Ung studerende

StortOgSmåt skriver:

Så meget desto mere grund er der jo til at gå konstruktivt ind i at få det løst - og bruge de gode konkrete råd du får her i tråden, fremfor at smide armene over hovedet og tænke at alt er forbi og sort. Det er et bump på vejen, dem vil du møde mange af igennem livet.

Jeg har mødt mange bumb og faktisk større end man lige tror.

Anmeld Citér

6. februar

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Det lyder altså til at være en meget drastisk beslutning at droppe ud af et helt studie pga. at have valgt et forkert valgfag. Et studie du ellers er glad for og mener er helt rigtigt. 

Skynd du dig tilbage og træk den udmeldelse tilbage. Og få så en snak med studievejlederen om dine muligheder. Det er det, de er der for. Spørg hvad sker der, hvis du dumper faget. Måske du endda består med en lav karakter og så er alt okay. Giv det da et forsøg frem for blot at give op. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.