Jeg bruger normalt denne side til spørgsmål og debatter om børn men nu prøver jeg et helt andet emne, da jeg ikke kan finde en bedre side og hestenettet.dk ser ud til næsten at være dødt, så jeg håber hesteejerne herinde kan hjælpe.
Anonym da mine 2 veninder herinde ikke skal vide det endnu da det stadig er hemmeligt for min datter.
Vi vil købe hest og det er selvfølgeligt dyrt. Jeg kan godt lide at have styr på tingene så jeg har forsøgt at lave et form for budget, da jeg godt ved at købsprisen som regel er noget af det billigste ved en hest.
Vi kan have hesten gratis hos vores nabo i deres løsdriftsstald så posten til opstaldning er 0 men derudover har jeg regnet med:
450 til smed hver måned hvis hesten ikke skal have sko (pris fundet hos en smed på nettet)
2280 til vaccination/tandrasp årligt med medlemsskab af Vetplan
500-1000 om måneden til foder afhængig af årstiden og størrelsen/racen på den hest vi ender med at købe. Planen er lille hest på omkring 150 cm.
1400 i årlig forsikring hos Agria
Derudover et ukendt beløb til udstyr afhængig af hvad der følger med i handlen og hvor meget vi slider på det. Jeg har også regnet med at lave en løbende opsparing til uforudsete dyrlægeregninger, da ingen jo kan vide hvor ofte hesten bliver syg/skadet, men da dette er ukendt vil jeg ikke tage det med i budgettet for faste/kendte udgifter
Det bliver en hyggehest til turridning så der vil ikke være udgifter til stævner og rideundervisning.
Lyder det urealistisk og er der noget jeg har glemt?
Anmeld
Citér