Anonym skriver:
Hej allesammen
Jeg har nu haft kobberspiral i 3 måneder givet det en chance, men jeg kan mærke at det ikke føles rigtigt
Jeg har fået en dreng for 7 mdr siden, før jeg blev gravid vejede jeg 62kg.
Jeg fødte og lige efter fødslen tabte jeg alle kg og kom ned at veje 59kg. Jeg er en lav pige så den vægt passer perfekt.
3-4 mdr efter beslutter jeg mig for at få en kobberspiral, og det er gået virkelig dårligt med den.
Jeg har:
Ekstrem uregelmæssig menstruation.
En vægtøgning på 7 kg på bare 3 måneder(jeg har ikke engang vejet det da jeg var gravid)
Menstruation på en længde af 10 dage med ekstrem mængde blod og smerter.
Hvid udflåd efter menstruation indtil næste menstrationsperiode, det er sådan då jeg har bind på hver dag!
Oppustet mave (så ekstremt at jeg ligner en der er gravid, jeg tog en test just for sure) og som min mand sagde: “din mave så først sådan ud da du var 6 mdr henne, du var helt flad de første 6 mdr, og nu ligner du en der skal i 3 trimester” Hvilket han har fuldstændigt ret i.
Jeg har virkelig givet det en chance, men der er så mange ting der ikke føles rigtigt.
Har i oplevet noget lignende?
og kan vægtøgningen virkelig skyldes den? (Iøvrigt har jeg en tanke eller et håb om at tabe alle de 7 kg efter jeg har fået den ud)
Jeg har en kontroltid hvor jeg gerne vil ringe ind og fjerne den - den er jeg iøvrigt også nervøs for da det gjorde PISSE ondt at få den lagt.
Hvilke præventionsformer har virket for jer?
jeg er bekymret for hormonerne….
Jeg havde også en kobberspiral først. Jeg gav det virkelig en chance - knap 1 år, og så gav jeg op på den. Jeg blødte flere perioder om mdr. og massiv blødning. Jeg blev oppustet og fik uren hud.
Jeg har derefter fået en hormon-spiral. Min læge forklarede, at det hormon der kom ud i kroppen, var det samme som en p-pille om mdr. Altså minimalt, fordi den sidder lige i centrum, af det der skal "manipuleres", hvor en p-pille ryger ud i hele systemet.
Det har været den bedste beslutning i hele mit liv.
Jeg bløder slet ikke. Er ikke oppustet.
Jeg kan dog mærke, når min krop tror, at den har ægløsning. Jeg får kraftig, lugtende udflåd i 2-3 dage, men i forhold til før - er det her piece of cake.