Hvor længe venter man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

632 visninger
7 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. januar

Anonym trådstarter

Ok, jeg sidder lige nu på en café på et større turiststed i Danmark. Vi har bestilt 3 børnemenuer som er rugbrød og noget forskelligt. Umiddelbart ingen tilberedning. Voksne har bestilt en salat og en almindelig frokostret.

Vi ventede i næsten 40 minutter på maden. Jeg var temmelig irriteret - der er ikke umiddelbart meget travlt i restauranten, og vi sidder med tre sultne og utålmodige børn.

Men min mand driller mig, fordi jeg ofte bliver irriteret over ventetider på mad på restauranter. Så nu vil jeg høre jer: Hvor lang tid synes I er rimeligt at vente på mad på en restaurant/cafe? Jeg er i tvivl om det er mig, der har urealistiske forventninger, fordi jeg synes det sker så ofte at vi venter alt for længe. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det er svært at sætte et tal på synes jeg. Men ud fra din beskrivelse af stedet og jeres bestilling, så synes jeg også det er alt for længe. Når det tager så lang tid vil jeg i det mindste forvente personalet henvender sig og undskylder ventetiden. Hvis de bare lader en hænge uden forklaring så bliver jeg også vildt irriteret.

Når man er ude og spise og det tager lidt længere end forventet synes jeg som regel godt man kan fornemme om det er fordi de har vildt travlt og styrter rundt. I de tilfælde er min tålmodighed langt større.

Anmeld Citér

4. januar

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg tænker max 20 min

Anmeld Citér

4. januar

Anonym

Synes 30min er normalt og forventeligt. 40min er til den lange side. 

Husk, det kan godt være du ikke kan se travlhed. Men det er ikke ensbetydende med at det er sandheden. Måske de er ramt af sygdom eller andet der lige spænder ben, som de ikke behøver fortælle gæsterne. 

At personalet kommer over og fortæller at det lige trækker lidt ud, kunne være god service. 

Til næste gang, kunne du også, ved bestilling, gøre opmærksom på at i ønsker maden hurtigt hvis muligt. 

Anmeld Citér

4. januar

Anonym

Synes ikk man kan sætte tal på hvor længe. Man ved jo ikk hvad et har de andre borde har bestilt før en selv og det kan være større retter som er mere tidskrævende at lave før de når jeres bestilling. 

hvis man har et problem med ventetider på restauranter. Så bør man nok spørger personalet inden man sætter sig hvor lang ventetid man kan forvente. Så kan man jo vælge og gå hvis man synes det lyder af for lang tid. 

Anmeld Citér

5. januar

Hanspige

Max 20 min. 

Anmeld Citér

5. januar

Ekko

Profilbillede for Ekko

Jeg ville også mene 20 minutter og efter det, ville jeg forvente en undskyldning eller forklaring fra personalet. 

Anmeld Citér

5. januar

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Er glad for, at jeg ikke er den eneste, der kan blive lidt utålmodig. Tror som regel jeg begynder at tænke: ‘Hmm, det tager da lidt længe’ når det passerer 20 minutter, og efter en halv time begynder jeg at blive mere og mere utålmodig. Men det er nu ret sjældent jeg brokker mig, for jeg tror egentlig på, at de ansatte gør deres bedste. Men spørger da ind imellem hvornår de regner med at maden er klar, hvis vi har ventet meget længe.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.