Fortvivlet skriver:
Kommer jo lidt an på hvorfor du vil underretter ?
Jeg tænker at en plejefamilie har kurser osv og det er noget man brænder for, derved ikke sagt at der ikke kan være dårlige plejeforældre. Kommunen har jo godkendt dem og har vel løbende kontakt til dem
Tænker hvis der havde været noget at underrette havde I jo selvfølgelig underrettet ved det andet barn, ellers har I jo brudt loven, man har pligt til at underrette hvis man har kendskab til forsømmelse osv. Man kan ikke rigtig underrette på forhånd tænker jeg 
Jeg skrev: “Jeg - og andre, som kender parret - burde have lavet en underretning allerede på det tidligere plejebarn, men lod stå til. Nu vil jeg gerne forhindre, at et nyt barn skal vokse op hos dem.” Hvordan du får det til, at vi jo selvfølgelig har underrettet ved det andet barn, ved jeg ikke. Jeg vil ikke bruge krudt på at forsvare vores passivitet, men bare minde om, at tingene sjældent er sort/hvide, og at nogle opdagelser gøres langsomt og sent. Kommunen kan desuden være helt uvidende om, hvad der foregår i en familie, når de ikke er tilstede.
Har du tænkt på, at dit indlæg kunne skræmme nogen fra at lave en velbegrundet underretning for at forhindre, at et nyt plejebarns trivsel er i fare? Det preller af på mig, men dine ord om lovbrud kunne i værste fald få den effekt.
Anmeld
Citér