Gravid igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

970 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. december 2024

Anonym trådstarter

Hej

Jeg har en lille fra januar 24, og er gravid igen og ger termin i juli 25. Har i nogen gode råd til ting som vil være en god ide at købe inden den lille kommer? 
eller har i andre gode råd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2024

Felguard

Profilbillede for Felguard

Hmm jeg tænker jo umiddelbart du måske allerede ligger inde med mange af de ting du har brug for fra barnet fra 24 �� 

Men måske en søskende vogn?

Den ældste kan vel til den tid stadig have behov for at være med på tur, men stor nok til klapvogns delen så mens lille søskende er i barnevogns delen

Ellers så det vel sådan noget som de ikke har mulighed for / ikke har lyst til de skal dele �� 

Den lille skal have sin egen autostol, ellers store søskende måske har fået en opgradering og den anden kan bruges til baby. 

Seng. Hvis i ikke har noget. 

Og ellers er det måske mere hvad i tænker- øj det kunne vi godt have brugt ved nr 1. 

Ellers til den tid er den ældste vel umiddelbart gående nogenlunde, og derfor ikke helt samme behov for at blive båret på også, samtidig med lille baby �� 

Anmeld Citér

29. december 2024

Felguard

Profilbillede for Felguard

Ellers er det bedste råd jeg kan give, som jeg synes var guld værd. 

Ligegyldigt om det nr 1, nr 2 osv. 

Brug noget tid på at lave mad portioner og fryse ned. 

Så de dage alt måske bare er hektisk, så har i mad der er nemt til jer. 

Når baby ikke vil sove og er ked af det, en travlt lang dag med 2 små børn.

Man er syg, børnene er syge. 

Jeg var så glad for, at jeg havde lavet mad i fryseren til os til noget tid. 

Det var bare guld værd. 

Anmeld Citér

29. december 2024

Alha

Profilbillede for Alha

Der er 18 måneder imellem mine unger. 

Jeg var meget glad for at købe en søskendevogn med både lift og klapvognsstol. Derudover købte vi en ekstra babyalarm, en ekstra seng, en ekstra børnestol og en ekstra autostol. Og ellers kunne babyen arve fra sin større søskende.

Anmeld Citér

29. december 2024

Nulle2020

Profilbillede for Nulle2020

Der er 19mdr mellem vores to store. Vi købte søskendevogn, bæresele, ekstra babydyne og ekstra babyalarm

Da jeg var højgravid samlede jeg en stor kasse blandet snacks som storesøster elskede. Kiks, Chips, smoothies osv.

Anmeld Citér

29. december 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Der er 18 måneder mellem mine piger.

jeg har haft stor glæde af:

tvillinge vogn, hvor der kunne sættes lift i til den mindste og den store kunne både sove i og bruge den som klapvogn. Vi har babyjogger

bæreseleog vikle til den lille

kravlegård så den lille kunne ligge i fred og hvile 

ekstra babyalarm så jeg kunne have en hos hver

’og så sørgede jeg for at have frosset madrester ned til 14 dage efter fødslen så jeg bare skulle hygge om ungerne og ikke stå med for meget. Og så ellers bare 100% fokus på børnene i deres vågne timer -pyt med opvask og legetøj alle vegne, det ordner jeg når de sover. Det giver en ro ikke at ordne det huslige med to små på armen, men at nyde tiden de er vågne og bare være nærværende. Har lært at min opvask løber ingen steder alligevel

tillykke med den lille

Anmeld Citér

29. december 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
*.* skriver:

Der er 18 måneder mellem mine piger.

jeg har haft stor glæde af:

tvillinge vogn, hvor der kunne sættes lift i til den mindste og den store kunne både sove i og bruge den som klapvogn. Vi har babyjogger

bæreseleog vikle til den lille

kravlegård så den lille kunne ligge i fred og hvile 

ekstra babyalarm så jeg kunne have en hos hver

’og så sørgede jeg for at have frosset madrester ned til 14 dage efter fødslen så jeg bare skulle hygge om ungerne og ikke stå med for meget. Og så ellers bare 100% fokus på børnene i deres vågne timer -pyt med opvask og legetøj alle vegne, det ordner jeg når de sover. Det giver en ro ikke at ordne det huslige med to små på armen, men at nyde tiden de er vågne og bare være nærværende. Har lært at min opvask løber ingen steder alligevel

tillykke med den lille

Vil lige tilføje at vi købte ikke en tremmeseng mere, blot dyne til lillesøster. 
‘storesøster lærte at sove i junior seng da hun var 22 måneder, og så fik lillesøster så tremmesengen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.