Amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

761 visninger
4 svar
1 synes godt om
21. december 2024

Imaong90

Profilbillede for Imaong90

Jeg har to flaske børn bag mig. 
Nu har jeg en datter på 10 dage som jeg har ammet fra start. Hun har afføring og tisse bleer som hun skal. Hun lægger godt til bryst tror jeg, det gør i hvert fald ikke ondt hun sutter fint mm. Mælken er løbet til jeg skifter bryst under hver amning nogen gange under samme amning hvis hun vil. 

Har prøvet forskellige ammestillinger men den eneste jeg er tryg i er den klassiske prøver lidt den på siden til om natten. 

men puha jeg har mange tanker omkring amning gør jeg det rigtigt hvornår skal jeg tømme mine bryster så de ikke bliver for spændte. Det er nyt for mig og er mega stolt over jeg har holdt 10 dage men jeg tager bestemt en dag af gangen. 
er der andre som har tanker eller har haft mange tanker omkring den amning ubegrundet er det normalt ? Når man ikke har ammet før ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Først og fremmest - hvor er det fint og sejt det du gør. Det er sikkert ikke det nemmeste i verden efter to flaskebørn. Mit bedste råd er også et som er vanskeligt at gøre konkret: Stol på din krop. Det går glimrende og du mærker din babys trivsel. Prøv at lade være med at tænke - og så am så intuitivt du kan: Hvad føles godt, hvad efterspørger baby, og så bare klø på… prøv om overtænkning og “regler” kan vige lidt - din krop følger med og baby ved hvad den skal. Det bliver skide godt  
Ps: Åh, det er virkelig en lettelse at kunne amme liggende om natten, eller når man ellers har brug for et hvil, så prøv endelig og bed din partner hjælpe dig tilrette om natten den først tid om nødvendigt …

Anmeld Citér

21. december 2024

Imaong90

StortOgSmåt skriver:

Først og fremmest - hvor er det fint og sejt det du gør. Det er sikkert ikke det nemmeste i verden efter to flaskebørn. Mit bedste råd er også et som er vanskeligt at gøre konkret: Stol på din krop. Det går glimrende og du mærker din babys trivsel. Prøv at lade være med at tænke - og så am så intuitivt du kan: Hvad føles godt, hvad efterspørger baby, og så bare klø på… prøv om overtænkning og “regler” kan vige lidt - din krop følger med og baby ved hvad den skal. Det bliver skide godt  
Ps: Åh, det er virkelig en lettelse at kunne amme liggende om natten, eller når man ellers har brug for et hvil, så prøv endelig og bed din partner hjælpe dig tilrette om natten den først tid om nødvendigt …

Mange tusind tak for svar :-) synes bare virkelig det er underligt at noget så naturligt kan være så svært for så mange og der er så mange tanker omkring det ��

Anmeld Citér

21. december 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Imaong90 skriver:

Mange tusind tak for svar :-) synes bare virkelig det er underligt at noget så naturligt kan være så svært for så mange og der er så mange tanker omkring det ��

Det har jeg også ofte tænkt. At det er underligt at noget vi har været nødt til at gøre i årtusinder for overlevelse pludselig er så kompliceret. Men vi lever jo meget anderledes end vi har gjort oprindeligt … og alt omkring babyer, fødsler, amning, forældreskab er jo blevet gjort til lidt af en kompliceret jungle at finde rundt i - alt for mange “eksperter og gode råd”… kombineret med alt for lidt ro, nærhed, langsommelighed ….

Jeg ved det ikke - men jeg ønsker dig alt det bedste med den videre vej. Du har den!

Anmeld Citér

21. december 2024

Imaong90

StortOgSmåt skriver:

Det har jeg også ofte tænkt. At det er underligt at noget vi har været nødt til at gøre i årtusinder for overlevelse pludselig er så kompliceret. Men vi lever jo meget anderledes end vi har gjort oprindeligt … og alt omkring babyer, fødsler, amning, forældreskab er jo blevet gjort til lidt af en kompliceret jungle at finde rundt i - alt for mange “eksperter og gode råd”… kombineret med alt for lidt ro, nærhed, langsommelighed ….

Jeg ved det ikke - men jeg ønsker dig alt det bedste med den videre vej. Du har den!

Mange tusind tak og ilm :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.