Creme til tør hud/eksem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

565 visninger
11 svar
10 synes godt om
3. december 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Hej.

vi lider alle i familien af tør hud, så er genetisk betinget. Det har kunne klares med cerave creme dagligt, og hvis det bliver meget tør hud så helo 70% fedt anti itch.

min mindste, er mere ramt af tør hud end os andre.

hendes hud bliver helt tør, skæller og hun får små røde linjer fordi huden kæmper sådan. Hun bliver smurt og smurt og smurt. Hudlægen anbefalede helo 70% 3 gange dagligt, og det gør vi, men føler ikke at det kan hverken fjerne det eller bedre det. Har ytret min oplevelse men fået afvide jeg blot skal blive ved at smøre.

Min veninde nævnte hun havde set raz repair creme, nogen der har erfaring med den?

eller nogen der kan anbefale en creme i har gode erfaringer med til ekstremt tør hud?

Er villig til at prøve alt, bare vi kan komme den tørre hud til livs så hun ikke skal være generet af det, og kan godt fornemme hudlæge og læge er lidt på bar bund og sender mig blot på apoteket efter de gængse cremer vi allerede har brugt, og når jeg siger det, så får jeg et “så ved jeg det ikke…”. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Vi har også prøvet mange forskellige mærker - især dyre mærker, for man tænker "jo dyrere, jo bedre".. 

Men så foreslog en sygeplejerske, at vi prøvede Neutral 70% creme (den hedder Neutral Intensive repair cream), og det hjalp helt vildt! 

Derudover bruger vi locoid (kroppen) og mildison (ansigtet), når der begynder at komme eksem eller det er ekstremt tørt og vi ikke kan få det væk med Neutralen.. Lægen kan udskrive en recept på locoid og mildison til jer

Anmeld Citér

3. december 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

A-derma emexomega bruger vi herhjemme. Den er både god til barnets børneeksem og faderen med psoriasis har også glæde af den. vi skifter mellem lotion og creme versionen alt efter om det er sommer eller vinter. Creme til vinter og lotion til sommer. 

Anmeld Citér

3. december 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Unicorn1 skriver:

Vi har også prøvet mange forskellige mærker - især dyre mærker, for man tænker "jo dyrere, jo bedre".. 

Men så foreslog en sygeplejerske, at vi prøvede Neutral 70% creme (den hedder Neutral Intensive repair cream), og det hjalp helt vildt! 

Derudover bruger vi locoid (kroppen) og mildison (ansigtet), når der begynder at komme eksem eller det er ekstremt tørt og vi ikke kan få det væk med Neutralen.. Lægen kan udskrive en recept på locoid og mildison til jer

Vi har prøvet både locoid og mildison, men det resulterede faktisk blot i det blussede fuldstændig op (hun blev ILD rød) og hun SKREG, så måtte vaske det af i en fart. 

Må lige prøve at finde den neutral der, har jeg faktisk ikke set før hvor køber du den?

Anmeld Citér

3. december 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Minime2018 skriver:

A-derma emexomega bruger vi herhjemme. Den er både god til barnets børneeksem og faderen med psoriasis har også glæde af den. vi skifter mellem lotion og creme versionen alt efter om det er sommer eller vinter. Creme til vinter og lotion til sommer. 

Okay, vil lige prøve at se på den, er det ikke den man kan købe på apoteket der er hvid med noget grønt på?

Anmeld Citér

3. december 2024

123nn

Profilbillede for 123nn

Jeg er glad for derma knowlogy, du kan læse om deres produkter på deres hjemmeside

Anmeld Citér

3. december 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
*.* skriver:

Vi har prøvet både locoid og mildison, men det resulterede faktisk blot i det blussede fuldstændig op (hun blev ILD rød) og hun SKREG, så måtte vaske det af i en fart. 

Må lige prøve at finde den neutral der, har jeg faktisk ikke set før hvor køber du den?

Hmm lyder som om, at hun ikke kan tåle det så.. Har I snakket med lægen, om der er noget andre hormoncremer? 

Cremen kan købes både i Brugsen og Bilka.. Ved ikke, hvor den ellers kan købes.. Kan lige prøve at sætte et billede ind af den

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

3. december 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Unicorn1 skriver:

Hmm lyder som om, at hun ikke kan tåle det så.. Har I snakket med lægen, om der er noget andre hormoncremer? 

Cremen kan købes både i Brugsen og Bilka.. Ved ikke, hvor den ellers kan købes.. Kan lige prøve at sætte et billede ind af den

Må en tur i Bilka så

men ja, der er flere cremer hun har reageret sådan på særligt når hun er så tør. Denne gang er dog den værste.

hun er 11 måneder, før hen har det været i plamager hun har været tør, eller fx lidt tør på armene eller benene.

denne gang startede det langs ble kanten, og på få dage har det udviklet sig til hun er helt tør over hele kroppen trods hun er blevet smurt med creme. Nu er vi så pt i gang med en virkelig intensiv omgang fed creme (helo) i håb om at slå det værste ned og få fugtet huden grundigt. Men ja, det er en langsommelig proces med nærmest ingen resultater.. og fordi huden er så tør og sart lige nu, er det også rigtig ubehageligt for hende at blive smurt især med fed creme. Det er bare så synd… vil få fundet den neutral og så måske starte med at bruge den mellem helo, som noget supplement og så se om det gør noget godt for hende.

Anmeld Citér

3. december 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
*.* skriver:

Okay, vil lige prøve at se på den, er det ikke den man kan købe på apoteket der er hvid med noget grønt på?

Yep. Den fås i mange størrelser. Så start med en lille. 

Anmeld Citér

4. december 2024

321

Profilbillede for 321
Unicorn1 skriver:

Det er faktisk en god creme mod tør hud. Den er også god til tør hud under fødderne

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.