Sygdom under tidlig graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

583 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. december 2024

Anonym trådstarter

Hej med jer

Jeg er gravid med mit andet barn og er nu 5+4.

I første graviditet styrede jeg langt udenom diverse infektioner såsom forkølelse, influenza og omgangssyge. 

Her med andet barn er det noget sværere med en storebror som slæber an masse spændende virus og infektioner med hjem.

Jeg er for eksempel forkølet nu og kan allerede mærke at jeg bekymrer mig for de kommende måder.

Har i erfaring med diverse infektioner i den tidlige graviditet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2024

Anonym

Det sker der intet ved, jeg var konstant syg første og anden graviditet med alt fra corona, forkølelse, halsbetændelse, influenza osv

Anmeld Citér

2. december 2024

Timf

Profilbillede for Timf

Altså der er jo nogle sygdomme hvor hvis man ikke selv har haft det er det skidt at få hvis man er gravid men det er hvad en eller to sygdomme. Jeg var såååå syg med min den tredje jeg havde næsten 40 i feber med corona og to uger efter jeg var rask fik jeg en omgang influenza oven i og det sker der ikke noget ved hvis du er bekymret så tag en snak med din læge de kan informere dig om hvilken sygdom det er du skal holde dig væk fra så du evt ved at hvis de har det i børnehaven/anden pasning at så hvis du ikke selv har haft det beholder du dit første barn hjemme  

Anmeld Citér

2. december 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Altså langt de fleste har jo både ved 2., 3. og flere børn nogle større søskende i institutioner og skoler, og det sker intet ved lidt helt almindelig sygdom når man er gravid (altså ud over at det er almindeligt træls at være syg). Jeg gjorde ikke noget for at undgå det hverken ved første eller andet barn. Er der nogen speciel grund til at du er bekymret for det?  

Anmeld Citér

2. december 2024

Anonym

Anonym skriver:

Hej med jer

Jeg er gravid med mit andet barn og er nu 5+4.

I første graviditet styrede jeg langt udenom diverse infektioner såsom forkølelse, influenza og omgangssyge. 

Her med andet barn er det noget sværere med en storebror som slæber an masse spændende virus og infektioner med hjem.

Jeg er for eksempel forkølet nu og kan allerede mærke at jeg bekymrer mig for de kommende måder.

Har i erfaring med diverse infektioner i den tidlige graviditet?

Jeg har som første graviditetstegn været syg med influenza i en god uges tid i alle mine tre graviditeter. Alle tre gange er gået så fint jeg er nærmest aldrig syg normalt

Anmeld Citér

3. december 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Tænker ikke det har noget med graviditeten at gøre, da du ikke er noget videre henne jo.

Alle er syge pt. Jeg er også snotforkølet (det kan man da heldigvis tage afsted med)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.