Det er bare så hårdt når de gumler... jeg har stoppet natamning 3 gange af børn på det tidspunkt 2 år, 1,5 år og 1 år.
Min erfaring er at det er pisse hårdt for alle uanset metode (og alder) men det hjælper hvis man som voksen tænker på det og forstår at det er barnets verdensbillede i hele deres liv, som man ændrer på. For de bliver kede af det, også når man bare skubber det en time eller to, eller det er mine i hvert fald blevet
Det jeg har bedst erfaring med er i første omgang at rykke godnat amning ud af soveværelset og så putte uden bryst. Det i sig selv er en svær overgang men det har været det, der fungerede bedst ifht at hjælpe videre i søvnen fra første til andet søvnstræk ( det har været 45 min til 1,5 time) 2. Opvågning har ofte været svær fordi der nu er gået det flere timer og barnet (i hvert fald mine) har været sultne og/eller tørstige der. Der har jeg haft vand og smothieposer til rådighed. Og ja det er fy-fy og skidt for tænderne men det var nødvendigt i en overgang på en måneds tid. I starten ammede jeg så til 3. Opvågning og resten af natten og det var så den jeg skubbede en times tid om ugen indtil den var rykket fra kl 3-4 stykker til vi stod op
Og så hav en kæmpe accept af at barnet i en periode kommer til at være mere vågen og mere træt. Det er møg hårdt men netop når man ammer dannes der nogle søvnhormoner som gør at de små falder nemmere i søvn og nu skal de til at lære at sove uden den ekstra hjælp
Anmeld
Citér