Tanker om ammestop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.445 visninger
6 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. november 2024

Kreamor

Profilbillede for Kreamor

Jeg har en datter på 15 mdr. som bliver ammet i søvn om aften, og som bliver ammet 1 million gange om natten. Vi samsover, så det er i princippet nemt nok, men jeg har så svært ved at falde i søvn når hun ligger og gumler på brystet. Jeg er SÅ træt. Så derfor overvejer jeg om det er tid til at stoppe amningen. Men hvordan er det bedst? Har I nogen erfaringer? Jeg overvejer at udskyde amning med en time hver aften. Det virker måske ret skånsom for både mor og barn. Det er ikke en mulighed at far kan tage over for en periode. Hun er ellers en pige som trives super godt og som spiser og drikker fint i løbet af dagen. 

Kom gerne med jeres input ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2024

Anonym

Kreamor skriver:

Jeg har en datter på 15 mdr. som bliver ammet i søvn om aften, og som bliver ammet 1 million gange om natten. Vi samsover, så det er i princippet nemt nok, men jeg har så svært ved at falde i søvn når hun ligger og gumler på brystet. Jeg er SÅ træt. Så derfor overvejer jeg om det er tid til at stoppe amningen. Men hvordan er det bedst? Har I nogen erfaringer? Jeg overvejer at udskyde amning med en time hver aften. Det virker måske ret skånsom for både mor og barn. Det er ikke en mulighed at far kan tage over for en periode. Hun er ellers en pige som trives super godt og som spiser og drikker fint i løbet af dagen. 

Kom gerne med jeres input ��

Jeg gik til min læge og fik ammestop piller. Så stoppede mælkeproduktionen og sønnen kunne ikke længere få noget mælk. Så tilbød jeg vand på sutteflaske i stedet med en smule mme i. 

Anmeld Citér

30. november 2024

Anonym

Jeg ammede mindre og mindre hver dag, havde intet mælk til sidst så gad han ikke det mere du kan også tilbyde vand. 

Anmeld Citér

30. november 2024

Ekko

Profilbillede for Ekko

Jeg stoppede først, da min søn var 2 og 2 måneder, han fik en eventyrbog og så indførte jeg godnathistorie i stedet for natte-amning

Jeg ved ikke om din datter er gammel nok til at forstå det.

Anmeld Citér

1. december 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Stoppede med min datter da hun var 1 år og far kunne heller ikke hjælpe her (og vi samsov).

‘jeg sov med t-shirt så hun ikke havde adgang, og så trappede vi ellers ned så det til sidst kun var godnat amning, og den tog jeg så til sidst. I stedet blev hun tilbudt en tår vand. Tog ca 2 uger så var vi stoppet med at amme.

den mindste datter er 11 måneder nu, vi stoppede da hun var 9 mnd fordi jeg løb tør for mælk… så har holdt det på hun får en flaske mme til godnat, da hun sov igennem første gang der.. så er det kun den der skal fjernes her når hun bliver 1 år.

Anmeld Citér

1. december 2024

Anonym

Det er bare så hårdt når de gumler... jeg har stoppet natamning 3 gange af børn på det tidspunkt 2 år, 1,5 år og 1 år. 

Min erfaring er at det er pisse hårdt for alle uanset metode (og alder) men det hjælper hvis man som voksen tænker på det og forstår at det er barnets verdensbillede i hele deres liv, som man ændrer på. For de bliver kede af det, også når man bare skubber det en time eller to, eller det er mine i hvert fald blevet

Det jeg har bedst erfaring med er i første omgang at rykke godnat amning ud af soveværelset og så putte uden bryst. Det i sig selv er en svær overgang men det har været det, der fungerede bedst ifht at hjælpe videre i søvnen fra første til andet søvnstræk ( det har været 45 min til 1,5 time) 2. Opvågning har ofte været svær fordi der nu er gået det flere timer og barnet (i hvert fald mine) har været sultne og/eller tørstige der. Der har jeg haft vand og smothieposer til rådighed. Og ja det er fy-fy og skidt for tænderne men det var nødvendigt i en overgang på en måneds tid. I starten ammede jeg så til 3. Opvågning og resten af natten og det var så den jeg skubbede en times tid om ugen indtil den var rykket fra kl 3-4 stykker til vi stod op

Og så hav en kæmpe accept af at barnet i en periode kommer til at være mere vågen og mere træt. Det er møg hårdt men netop når man ammer dannes der nogle søvnhormoner som gør at de små falder nemmere i søvn og nu skal de til at lære at sove uden den ekstra hjælp

Anmeld Citér

1. december 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
*.* skriver:

Stoppede med min datter da hun var 1 år og far kunne heller ikke hjælpe her (og vi samsov).

‘jeg sov med t-shirt så hun ikke havde adgang, og så trappede vi ellers ned så det til sidst kun var godnat amning, og den tog jeg så til sidst. I stedet blev hun tilbudt en tår vand. Tog ca 2 uger så var vi stoppet med at amme.

den mindste datter er 11 måneder nu, vi stoppede da hun var 9 mnd fordi jeg løb tør for mælk… så har holdt det på hun får en flaske mme til godnat, da hun sov igennem første gang der.. så er det kun den der skal fjernes her når hun bliver 1 år.

Vil lige tilføje begge mine piger har sovet 10-12 timer i stræk fra 9 måneders alderen. 
Samtidig med de er begyndt på 3 store og 3 små måltider dagligt. De får altid aftensmad, og så noget mad inden børste tænder og i seng, den mindste får enten havregrød eller øllebrød inden putning. Derfor tænker jeg også det er gået nemt ift de natlige opvågninger/amninger, da de ikke har været sultne, ikke har ville have vand osv, men egentlig er vågnet for at “hygge amme” og fordi det er hvad de var vant til. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.