Rotter eller mus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

575 visninger
8 svar
0 synes godt om
27. november 2024

Anonym trådstarter

Vi har hørt en del lyde oppe på loftet især om natten, har været oppe og kigge idag og fandt afføring jeg tror er fra rotte. Vi har fanget en i en fælde, er det en mus eller rotte

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Ville sige rotte pga størrelsen af afføring

Anmeld Citér

27. november 2024

nanan78

Profilbillede for nanan78

Jeg synes det ligner en mus

Anmeld Citér

27. november 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Rotte pga halen

Anmeld Citér

27. november 2024

Darling

Det er en mus og garanteret en halsbåndsmus, de kan blive pænt store 

Anmeld Citér

27. november 2024

Gorden

Profilbillede for Gorden

Det er svært at se på billedet synes jeg. En rottes hale går ned i en spids til sidst og en mus hale har samme tykkelse hele vejen igennem

Anmeld Citér

27. november 2024

Maricella

Profilbillede for Maricella

Blot til info - alene når du er i tvivl om der muligvis kan være tegn på rotter, skal du anmelde det til kommunen. De sender en rottefanger ud, der dels kan be/afkræfte og sætte fælder op.

Der er en lovbestemt pligt du har så skynd dig at ringe i morgen

Regningen betaler kommunen - alle boligejere bataler årligt for rottebekæmpelse 

Anmeld Citér

27. november 2024

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Vi har hørt en del lyde oppe på loftet især om natten, har været oppe og kigge idag og fandt afføring jeg tror er fra rotte. Vi har fanget en i en fælde, er det en mus eller rotte

Halsbåndmus, (selvom det ville være lettere at se hvis der var et billede af hoved og ører), de kan blive temmelig store, og de søger ofte indenfor på den her tid af året. 

Anmeld Citér

28. november 2024

321

Anonym skriver:

En halsbåndsmus plejer at være brun hele vejen rundt om halsen. Det ligner at den har halsbånd på under hagen. deraf navnet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.