Gravid og større børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

484 visninger
7 svar
1 synes godt om
25. november 2024

Anonym trådstarter

Hej alle jer andre kommende mødre/mødre.

Situationen er den, at jeg er gravid 4+ et eller andet. Jeg har i forvejen to børn på 7 og 10. Det er fuldt ud planlagt. 

De sidste to graviditeter har jeg kastet meget op, det har jeg ikke gjort endnu. Men min mave er allerede totalt oppustet. Og forventer at skulle kaste op meget snart. Jeg vil så gerne dele nyheden med ungerne og familien, men frygten for at baby ikke er ok inden de 12 uger sidder i mig, mest pga de store børns reaktion, hvis vi mister. 

jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvornår vi skal fortælle det, for ved jo godt, at jeg alligevel ikke kan skjule daglig opkast og maven allerede nu er så oppustet. Men har virkelig en frygt for, at noget sker, så de bliver kede af det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2024

Darling

Jeg havde bare sagt det, alle de gange jeg har været gravid har vi sagt hurtigt. Det er heller ikke sikkert du kaster op denne gang, alle mine graviditeter har været forskellige

Anmeld Citér

25. november 2024

Anonym trådstarter

Darling: hvordan mon vi bedst fortæller ungerne, at der kan gå noget galt endnu? Sådan at de forstår den. Vores dreng (den yngste) tager tingene med relaxed, men vores store pige er noget mere følsom

Anmeld Citér

25. november 2024

drabo

Profilbillede for drabo

Først tillykke

Hvad med bare at dele nyheden med dem, hvis der så sker noget, så må i jo fortælle at indimellem er fostre syge og derfor så bliver de ikke til en baby.

Hvis du ikke kan skjule dine opkast, så ved børnene jo at der er noget galt, og måske ender de med at gå og tro mor er meget alvorligt syg, hvilket jo helt sikkert heller ikke er godt.

Derudover, hvis du mister, så vil du være ked af det, og det kan du heller ikke skjule for børnene, som så igen vil tro at der er alt muligt galt.

Så tænker fortæl dem du er gravid, hvis du ikke ønsker de fortæller hele verden det, så sig at det skal være jeres lille familie hemmelighed indtil i har første billede af blyp fra en scanning. Det er jo langt fra sikkert der sker noget, så derfor behøver i ikke tage sorgerne på forskud - tror ikke børn bliver hverken mere eller mindre kede af at miste en kommende lillebrøster uanset om man har fortalt dem om risikoen eller ej.

Anmeld Citér

25. november 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Så længe du ikke kaster op, ville jeg vente til efter nakkefold , ikke tage sorgerne på forskud

Anmeld Citér

25. november 2024

Darling

Anonym skriver:

Darling: hvordan mon vi bedst fortæller ungerne, at der kan gå noget galt endnu? Sådan at de forstår den. Vores dreng (den yngste) tager tingene med relaxed, men vores store pige er noget mere følsom

Jeg ville ikke fortælle at det kan gå galt medmindre det går galt, der er ingen grund til at bekymre børnene og tillykke! 

Anmeld Citér

25. november 2024

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Først tillykke

Hvad med bare at dele nyheden med dem, hvis der så sker noget, så må i jo fortælle at indimellem er fostre syge og derfor så bliver de ikke til en baby.

Hvis du ikke kan skjule dine opkast, så ved børnene jo at der er noget galt, og måske ender de med at gå og tro mor er meget alvorligt syg, hvilket jo helt sikkert heller ikke er godt.

Derudover, hvis du mister, så vil du være ked af det, og det kan du heller ikke skjule for børnene, som så igen vil tro at der er alt muligt galt.

Så tænker fortæl dem du er gravid, hvis du ikke ønsker de fortæller hele verden det, så sig at det skal være jeres lille familie hemmelighed indtil i har første billede af blyp fra en scanning. Det er jo langt fra sikkert der sker noget, så derfor behøver i ikke tage sorgerne på forskud - tror ikke børn bliver hverken mere eller mindre kede af at miste en kommende lillebrøster uanset om man har fortalt dem om risikoen eller ej.

Hvor har du helt sikkert ret. Tænker at vi fortæller dem det inden jeg begynder at kaste op, så de ikke tror der er noget helt galt med mig :-) 

Anmeld Citér

25. november 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Min søn var 10 år da jeg var gravid med første lillesøster og 11 år med nr 2. 
begge gange sagde vi det først da jeg havde været til nf. 
Første søster var jeg DØD syg, sagde bare det var influenza.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.