Fortrydelsespiller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.974 visninger
11 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. november 2024

Anonym trådstarter

Mon nogen vil dele deres erfaringer dagene efter fortrydelsespille? 
jeg tog en i søndags (og ja, det er mig hvor kondomet røg af) 

jeg er jo skrækslagen for graviditet! Og det murrer i min mave, helt nederst. Og gør det endnu! Som jeg læser indlægssedlen bør symptomer ophøre efter 48 timer 

men HVIS jeg reelt set, er gravid ville man vel ikke opleve symptomer allerede nu? Vel? Altså 6 dage efter samlejet? Jeg burde få min menstruation mellem mandag-onsdag den kommende uge…. Men har aldrig haft symptomer så mange dage i forvejen  

spiller min hjerne mig et puds? Eller kan den pille fucke ens system lidt op? Nogle med erfaringer? 

hilsen den bekymrede ….

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Tag en dyb vejtrækning. Du kan UMULIGT mærke noget 6 dage efter graviditet. Du får en kæmpe portion hormoner når du tager sådan en pille og du er ekstra opmærksom på alle symptomer. De hormoner er nemlig de samme som hvis du var gravid. Mon ikke bare din krop gør klar til mens.

da jeg tog en fortrydelsespille blev jeg til gengæld super depressiv �� og fik først min mens flere uger senere end normalt, så vær obs på det kan være din mens bliver skubbet.

Måske du skal overveje en anden præventionsform hvis du har så meget angst omkring det. 

Anmeld Citér

23. november 2024

Anonym trådstarter

Solsikke9 skriver:

Tag en dyb vejtrækning. Du kan UMULIGT mærke noget 6 dage efter graviditet. Du får en kæmpe portion hormoner når du tager sådan en pille og du er ekstra opmærksom på alle symptomer. De hormoner er nemlig de samme som hvis du var gravid. Mon ikke bare din krop gør klar til mens.

da jeg tog en fortrydelsespille blev jeg til gengæld super depressiv �� og fik først min mens flere uger senere end normalt, så vær obs på det kan være din mens bliver skubbet.

Måske du skal overveje en anden præventionsform hvis du har så meget angst omkring det. 

Tak for dit svar! 
Og jeg er glad for du siger, at det garanteret er den pille - og mit hoved - der spiller mig et puds. 

og du har helt ret…. Elendig præventionsform. Situationen er mere kompliceret end som så. Men jeg skal helt sikkert tænke alternativer

Anmeld Citér

23. november 2024

Anonym

Fortrydelsespiller fucker så meget med kroppen og du kan risikere at mærke det længe efter, det er slet ikke umuligt at du oplever det du gør

Anmeld Citér

23. november 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Fortrydelsespiller fucker så meget med kroppen og du kan risikere at mærke det længe efter, det er slet ikke umuligt at du oplever det du gør

Har du selv prøvet det? Fuck altså….. jeg burde have haft ægløsning inden vi var sammen….. så en graviditet er da næsten umulig så? Ik  

Anmeld Citér

24. november 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9
Anonym skriver:

Har du selv prøvet det? Fuck altså….. jeg burde have haft ægløsning inden vi var sammen….. så en graviditet er da næsten umulig så? Ik  

Ja, der er en meget meget lav risiko for graviditet. Vent og se du kan ikke gøre andet

Anmeld Citér

24. november 2024

Alenemor79

Profilbillede for Alenemor79
Anonym skriver:

Jeg har selv erfaring med fortrydelsespiller. Har taget sådan en to gange i mit liv. Sidste gang var jeg dog alligevel gravid

som andre skriver er det er kæmpe skud hormoner du får ind med de piller så det fucker en del med ens krop. Tænker ikke det er unormalt at føle det du føler. 

Ps. En fortrydelsespille hjælper ved at udskyde din ægløsning så hvis du har haft ægløsning hjælper pillen ikke(det fortalte min læge mig, da jeg trods fortrydelsespille 6 timer efter samleje alligevel stod med en positiv graviditetstest) jeg havde en ide om at jeg havde ægløsning den dsg vi have sex ( vi brugte kondom som desværre sprang) lægen fortalte mig at har ægger løsnet sig  så hjælper pillen oftest ikke. Det har været tilfældet ved mig men hvis du ved du har haft ægløsning er chancen jo heldigvis ikke så stor

Anmeld Citér

24. november 2024

Anonym trådstarter

Alenemor79 skriver:

Jeg har selv erfaring med fortrydelsespiller. Har taget sådan en to gange i mit liv. Sidste gang var jeg dog alligevel gravid

som andre skriver er det er kæmpe skud hormoner du får ind med de piller så det fucker en del med ens krop. Tænker ikke det er unormalt at føle det du føler. 

Ps. En fortrydelsespille hjælper ved at udskyde din ægløsning så hvis du har haft ægløsning hjælper pillen ikke(det fortalte min læge mig, da jeg trods fortrydelsespille 6 timer efter samleje alligevel stod med en positiv graviditetstest) jeg havde en ide om at jeg havde ægløsning den dsg vi have sex ( vi brugte kondom som desværre sprang) lægen fortalte mig at har ægger løsnet sig  så hjælper pillen oftest ikke. Det har været tilfældet ved mig men hvis du ved du har haft ægløsning er chancen jo heldigvis ikke så stor

Hvis min cyklus har været 31 dage, så kan jeg have haft ægløsning lige den dag vi var sammen jeg tog en pille mindre end en time efter vi var sammen. 
jeg læser dog, at pillen også gør livmoderen glat, så ægget ikke kan sætte sig fast. Men min sidste menstruation var 28. Oktober og min cyklus kører mellem 27-31 dage…. Vi havde sex den 17. November. Så vi er 20 dage inde i cyklus…. Jeg er 38, så der er selvfølgelig hele det med lavere fertilitet osv…. 

jeg må vente. I morgen er 28. Dag og jeg har besluttet at tage en test tirsdag morgen. 

Anmeld Citér

24. november 2024

Anonym trådstarter

Solsikke9 skriver:

Ja, der er en meget meget lav risiko for graviditet. Vent og se du kan ikke gøre andet

Tak

Anmeld Citér

25. november 2024

Anonym

Jeg har taget fortydelsespiller to gange i mit liv. Jeg mærkede absolut intet til, at jeg havde taget dem. Og mens kom som planmæssigt måneden efter. 

Tror virkelig det mentale spilder ind her

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.