Gravid efter GUL

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

337 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. november 2024

Anonym trådstarter

Hej,

En længere historie endte med en fjernet æggeleder grundet GUL. Efter operationen fortalte de desværre, at min anden æggeleder var let fortykket/ødemtiøs. Det kan skyldes forløbet, og den vil blive normal igen, og måske fungere fint - men vi kan også få brug for hjælp med IVF, for at sikre rette placering af ægget.

Har nogen herinde mon prøvet noget tilsvarende? Turde i prøve at blive spontant gravide, og lykkedes det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2024

Anonym

Ikke helt samme problem, men vil bare dele at i januar 2022 fik jeg fjernet min ene æggeleder akut da jeg også havde en GUL, samt jeg fik fjernet en 6 cm stor cyste i modsatte side. Jeg blev rådet til IVF med det samme, når jeg var helet og klar, men jeg var lidt modstander af det, fordi jeg virkelig gerne ville blive naturlig gravid. Vi forsøgte derfor selv i 9 mdr., men startede så op på IVF og i oktober 2024 fødte jeg vores datter.

Jeg vil dog lige påpege at selv ved IVF-behandling kan man stadig opleve en GUL, da ægget kan flytte sig efter oplægningen og derfor begynde at vokse udenfor livmoderen. Men det sker heldigvis sjældent.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.