Portvinsmærke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

725 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. november 2024

Anonym trådstarter

Jeg fødte d. 9/10 en dejlig lille pige, som over de første 6 uger af hendes liv, udviklede et mærke i den ene side af ansigtet der blev større og mere rødt/lilla.

Vi har fået at vide, at det er et portvinsmærke og er nu blevet indkaldt til øjenlæge + børneafdelingen på Rigshospitalet.

Er der mon em herinde, der har erfaring med dette? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Hvor er hun smuk tillykke med din lille guldklump hun går da lige i hjertet

kender ikke til det, men sundhed.dk skriver lidt om det 

https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/hud/sygdomme/oevrige-sygdomme/modermaerker-hudforandringer-ved-foedslen-og-i-spaedbarnsalderen/ 

Anmeld Citér

25. november 2024

BareOsTo

Anonym skriver:

Jeg fødte d. 9/10 en dejlig lille pige, som over de første 6 uger af hendes liv, udviklede et mærke i den ene side af ansigtet der blev større og mere rødt/lilla.

Vi har fået at vide, at det er et portvinsmærke og er nu blevet indkaldt til øjenlæge + børneafdelingen på Rigshospitalet.

Er der mon em herinde, der har erfaring med dette? 

Kender ikke selv til det. Men kunne da ikke forlade tråden uden lige at ønske tillykke mes prinsessen. Hold nu op en smuk lille pige.

må jeg spørger om hendes overlæbe også er pga portvinsnærket? Det ser smertefuldt ud.

Anmeld Citér

25. november 2024

Anonym trådstarter

BareOsTo skriver:

Kender ikke selv til det. Men kunne da ikke forlade tråden uden lige at ønske tillykke mes prinsessen. Hold nu op en smuk lille pige.

må jeg spørger om hendes overlæbe også er pga portvinsnærket? Det ser smertefuldt ud.

Det er vi ret sikre på, ja. Det er en kamp at amme, for hun er sulten, men skriger rigtig meget. Vi tror, at såret/læben giver udfordringer med at danne vaccum. 

Anmeld Citér

25. november 2024

BareOsTo

Anonym skriver:

Det er vi ret sikre på, ja. Det er en kamp at amme, for hun er sulten, men skriger rigtig meget. Vi tror, at såret/læben giver udfordringer med at danne vaccum. 

Årh det lille pus. det lyder virkelig hårdt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.