Fra 2 til 1 lur

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

510 visninger
10 svar
2 synes godt om
22. november 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Hej.
Min datter er 11 måneder. Efter vuggestue start skipper hun sin formiddags lur og sover i stedet kun 1 lur på et par timer.

hun sover mellem 11-12 timer i træk om natten, så hendes søvn behov er dækket og hun er hverken sur eller træt med kun en lur.

Er det bare ved at være tid til at gå ned til en lur? Hvad tænker i? Synes bare det er tidligt..

kh.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2024

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
*.* skriver:

Hej.
Min datter er 11 måneder. Efter vuggestue start skipper hun sin formiddags lur og sover i stedet kun 1 lur på et par timer.

hun sover mellem 11-12 timer i træk om natten, så hendes søvn behov er dækket og hun er hverken sur eller træt med kun en lur.

Er det bare ved at være tid til at gå ned til en lur? Hvad tænker i? Synes bare det er tidligt..

kh.

Børn er jo forskellige. Men min datter sov kun en lur da hun startede i børnehave. Da var hun 10 måneder. Så tænker ikke det er tidligt. Hvis hun sover godt om natten og får sit søvnbehov dækket er det da virkelig fint :-)

Anmeld Citér

22. november 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Man siger som tommelfingerregel mellem 10-14 mdr er de når de skipper den, og selv der nogen før og nogen efter.

Så det lyder meget gennemsnitlig

Anmeld Citér

22. november 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Seldomseen skriver:

Børn er jo forskellige. Men min datter sov kun en lur da hun startede i børnehave. Da var hun 10 måneder. Så tænker ikke det er tidligt. Hvis hun sover godt om natten og får sit søvnbehov dækket er det da virkelig fint :-)

Tror jeg vil prøve det af i weekenden om det kan fungere med middagslur kun. Lige nu ligger vuggestuen hende sådan lidt på må og få. Det gjorde at i går som hun til 10.45 og sov så først igen 17.30. Det er et langt stræk for så lille en (trods hun var glad osv).

‘tænker den skal ligge der mellem 11-12 og så et par timer frem helst…

Anmeld Citér

22. november 2024

Panther

Profilbillede for Panther

Det er da en rimelig gennemsnitlig alder?

Når det er sagt, så har jeg altid praktiseret, at et barn som udgangspunkt skal sove, når det er træt - ikke ud fra hverken institutionens eller forældres skema (se her bort fra børn, der er meget småtsovende - det er en selvstændig problematik). Er barnet glad? Hvis ja, super!

Anmeld Citér

22. november 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Fortvivlet skriver:

Man siger som tommelfingerregel mellem 10-14 mdr er de når de skipper den, og selv der nogen før og nogen efter.

Så det lyder meget gennemsnitlig

Ja okay, sp sagde bare 12-18 måneder til mig før jeg skulle forvente at komme ned på 1 lur. Min mellemste på 2 år, gik til 1 middagslur da hun var 13 måneder. 
Men ja, alle børn er jo (gudskelov) forskellige. Og tænker det nok godt kan fungere fint med en middagslur kun, når hun nu 2 dage i træk har været oppe 6-7 timer mellem lur og aften, uden der egentlig har været noget som helst, hverken i form af pyller eller noget. Hun er glad, leger, spiser, pludrer og er sit glade selv.

det passer nok også meget godt, eftersom vi lige har haft en uge med natteroderi hvor hendes rytme slet ikke passede, hun vågnede hele tiden, ville op kl 3.30 og i gang osv.. (ligner slet ikke hende), og de dage hvor hun enten kun har sovet 20-30 min til formiddag, eller slet ikke har sovet formiddagslur, har hun så sovet sine 11-12 timer i et hug om natten som hun plejer. 

Anmeld Citér

23. november 2024

Timf

Profilbillede for Timf

Altså i min datters gamle vuggestue og i den dagpleje hun er startet hos har de altid kun sovet en lur og det er der omkring 11:30 tiden de bliver lagt og min datter startede i vuggestuen da hun var 9 mdr så tænker det normalt  

Anmeld Citér

23. november 2024

Darling

Vores den ældste var 11 måneder da han gik ned til en lur og den yngste som nu er 13 måneder har kun sovet en lur siden han var 9 måneder en sjælendt gang sover han to. 

Anmeld Citér

23. november 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Darling skriver:

Vores den ældste var 11 måneder da han gik ned til en lur og den yngste som nu er 13 måneder har kun sovet en lur siden han var 9 måneder en sjælendt gang sover han to. 

Så passer det vidst meget godt. Hun bliver 11 måneder om 4 dage..

Ville have forsøgt med at droppe den i dag, men hun har haft en lang nat (de kommer af og til efter vuggestue start) så vi har været regelmæssigt oppe og putte igen og igen siden 2 i nat, men hun fik så en halv times lur her 7.30-8 og har så været i gang til nu, hvor hun og storesøster er blevet lagt til middagslur. 

men er jo så også helt fair at have brug for en powernap efter sådan en nat.. kunne jeg også godt ha brugt hvis ikke storesøster på 2 havde været i hopla

Anmeld Citér

23. november 2024

Darling

*.* skriver:

Så passer det vidst meget godt. Hun bliver 11 måneder om 4 dage..

Ville have forsøgt med at droppe den i dag, men hun har haft en lang nat (de kommer af og til efter vuggestue start) så vi har været regelmæssigt oppe og putte igen og igen siden 2 i nat, men hun fik så en halv times lur her 7.30-8 og har så været i gang til nu, hvor hun og storesøster er blevet lagt til middagslur. 

men er jo så også helt fair at have brug for en powernap efter sådan en nat.. kunne jeg også godt ha brugt hvis ikke storesøster på 2 havde været i hopla

Han får en ekstra lur hvis han vågner klokken 5 om morgenen eller natten har været lang, for vi putter først til lur klokken 12. Der er mange timer fra 5 til 12

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.