Nogen praktikvejleder pædagog ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

178 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. november 2024

Anonym trådstarter

Jeg skal have min studerende til eksamen nuher 

Jeg har overtaget hende fra en kollega som er sygmeldt, har ingen erfaring som vejleder.

Jeg har læst hendes opgave, men synes det er svært at forberede spørgsmål, hvergang jeg finde et, svarer hun på det længere i teksten (men det må vel være godt nok ). har også læst bedømmelsesgrundlaget, hvilket jeg synes hun opfylder, hun er en dygtig studerende i praksis, men ved jo ikke hvordan hun fremlægger. Ved hun er meget nervøs.

Jeg er også lidt nervøs for at stille teoretiske spørgsmål, da jeg ikke ønsker at stille spørgsmål hun risikerer ikke at kunne svarer på, samtidig vil jeg jo gerne hjælpe hende med at knytte teori på.

Hvor mange spørgsmål stiller I?  - det er tredje praktik, så der sidder jo både underviser og censor 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2024

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg skal have min studerende til eksamen nuher 

Jeg har overtaget hende fra en kollega som er sygmeldt, har ingen erfaring som vejleder.

Jeg har læst hendes opgave, men synes det er svært at forberede spørgsmål, hvergang jeg finde et, svarer hun på det længere i teksten (men det må vel være godt nok ). har også læst bedømmelsesgrundlaget, hvilket jeg synes hun opfylder, hun er en dygtig studerende i praksis, men ved jo ikke hvordan hun fremlægger. Ved hun er meget nervøs.

Jeg er også lidt nervøs for at stille teoretiske spørgsmål, da jeg ikke ønsker at stille spørgsmål hun risikerer ikke at kunne svarer på, samtidig vil jeg jo gerne hjælpe hende med at knytte teori på.

Hvor mange spørgsmål stiller I?  - det er tredje praktik, så der sidder jo både underviser og censor 

Der former sig en dialog mellem jer alle 4 til eksamen, så du behøver ikke have spørgsmål klar. Det komme sikkert af sig selv i dialogen. 
Og så skal man som bedømmer ikke tænke at man kun vil stille spørgsmål hun kan svare på, du skal stille spørgsmål du synes er relevant. Du behøver ikke stille teoretiske spørgsmål - du kan have fokus på praksis

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.