Når kondomet røg af…

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.031 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. november 2024

Anonym trådstarter

Jeg var sammen med en mand søndag - kondomet røg af. Han kom, og ingen af os ved hvor meget der ‘røg op’ eller ud. 
min sidste menstruation startede 28. Oktober og min cyklus har i gennemsnit over de sidste måneder varet 29,3 dage. De sidste to måneder 30. 
jeg tog en fortrydelsespille allerede indenfor en time. 
men hvis vi er så uheldige, at det lige har ramt den dag ægget løsner sig, så hjælper pillen ik - vel? Den udskyder jo ægløsning, som jeg forstår det. 
hvad er risikoen for graviditet? Jeg ville skulle ha min menstruation mellem mandag-onsdag i næste uge. 

hvad tænker I?! Er jeg i højrisiko for graviditet? Som I kan fornemme er det ikke ønsket….

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2024

Anonym

Altså sådan som jeg regner det ud burde du så havde haft ægløsning omkring d. 12-13? Og så er der gået flere dage siden ægløsning før i havde sex og så er risikoen for graviditet ret lille med mindre din ægløsning ligepludselig har rykket sig væsentligt. Og det er hvis din cyklus denne måned er 30 dage. Hvis den er kortere så har ægløsning være tidligere og så er risikoen endnu mindre. Jeg tror ikke umiddelbart du skal være så nervøs men intet er sikkert selfølgelig

Anmeld Citér

19. november 2024

Anonym trådstarter

Jeg tænker det samme. Jeg har selv regnet på det og kan heller ikke se at den ligger til højrebenet. 
der der bekymrer mig er pillen - at hvis det lige præcis er der ægget har løsnet sig, så kan ‘intet jo stoppe’ det. Forstår du? 
men jeg er helt med på, at min ægløsning burde ha været for over en uge siden. 
shit jeg håber du - og jeg - har ret. 

Anmeld Citér

19. november 2024

Anonym

Hvis du skal have mens næste uge så er chancen lille og normalt er den kun 20% i hver cyklus

Anmeld Citér

19. november 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis du skal have mens næste uge så er chancen lille og normalt er den kun 20% i hver cyklus

Ja… jeg håber og tror det samme. Med en fortrydelsespille oveni, så burde vi være langt nede i risiko. 
men det er bare en lille smule beroligende, at høre andre tænker det samme

Anmeld Citér

20. november 2024

Anonym

Anonym skriver:

Ja… jeg håber og tror det samme. Med en fortrydelsespille oveni, så burde vi være langt nede i risiko. 
men det er bare en lille smule beroligende, at høre andre tænker det samme

Pillen virker jo ikke hvis du har haft ægløsning, men skal du have mens næste uge så havde du formentlig ægløsning sidste uge

Anmeld Citér

20. november 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Pillen virker jo ikke hvis du har haft ægløsning, men skal du have mens næste uge så havde du formentlig ægløsning sidste uge

Og hvis jeg har haft ægløsning kan jeg med al sandsynlighed ikke være gravid - vel? 

Anmeld Citér

20. november 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Anonym skriver:

Og hvis jeg har haft ægløsning kan jeg med al sandsynlighed ikke være gravid - vel? 

Ægget kan befrugtes i ca et døgn, så hvis du har haft ægløsning for en uge siden, er du stensikkert ikke gravid. 

Men man kan jo aldrig vide om ægløsning har rykket sig, hvis man ikke har testet for det. Men det lyder til at du har en ret regelmæssig cyklus.

Tænk på, at selv om man har samleje flere gange omkring ægløsning, er sandsynligheden for at man ikke bliver gravid større, end faktisk at blive gravid, og jo ældre man bliver, falder denne sandsynlighed.

Jeg ville slå koldt vand i blodet. 

Anmeld Citér

21. november 2024

Anonym trådstarter

Lillehjerte skriver:

Ægget kan befrugtes i ca et døgn, så hvis du har haft ægløsning for en uge siden, er du stensikkert ikke gravid. 

Men man kan jo aldrig vide om ægløsning har rykket sig, hvis man ikke har testet for det. Men det lyder til at du har en ret regelmæssig cyklus.

Tænk på, at selv om man har samleje flere gange omkring ægløsning, er sandsynligheden for at man ikke bliver gravid større, end faktisk at blive gravid, og jo ældre man bliver, falder denne sandsynlighed.

Jeg ville slå koldt vand i blodet. 

Tak jeg er 38, så min fertilitet burde, som du siger, være mindre end hvis det var for 10 år siden. 
min største bekymring er, at hvis det lige netop er den dag ægget er løsnet…. Men fortrydelsespillen skulle også gøre livmoderen glat så ægget ikke kan sætte sig fast…. 

jeg tester på tirsdag, men håber at min menstruation kommer snart shit nogle lange dage…..

Anmeld Citér

25. november 2024

Anonym trådstarter

Jeg har taget en graviditetstest idag - det er idag fire uger siden jeg fik menstruation sidst. 
den er negativ - kan jeg mon regne med den? Eller er det mere sikkert om nogle dage?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.