Minime2018 skriver:
Du skal passe på at din egen frygt ikke smitter af på børnene. Hvis mor virker ængstelig og bange, så tænker de, at de også skal være bange.
Jeg vil råde dig til at hente informationer om krigene der er rundt omkring lige nu fra pålidelige kilder. Og ikke fra Trump, Putin, Reddit, BT, EB eller andre kulørte kilder.
En tredje verdenskrig er ikke særligt realistisk og der er ikke nogen der har interesse i at futte det hele af, for så futter det HELE af og så er der ingen der vinder. Og de der mænd med store egoer der styrer de forskellige lande hader at tabe.
Se fx denne til dine børn: https://www.youtube.com/watch?v=DHdrKXOabPY
Hvis man virkelig vil finde noget at ligge søvnløs af skræk over, så skal man tænke på klimaforandringer på grund af vores alle sammens adfærd og storforbrug mm.
Men man kan også vælge at forsøge at leve i nuet og nyde den tid vi har med hinanden, for der er sygdom, ulykker og andre katastrofer der kan tage livet af os på daglig basis.
Hvis vi går og er bange for at dø hele tiden, så glemmer vi at leve.
Tak for dit skriv, ængstelig er jeg nu ikke, men bekymret er vi nok mange der er, vi kan ikke komme udenom, at vi er tilbage til en farlig tid, som i den kolde krig.
Vores børn har spurgt os forældre, hvorfor vi ikke er bange, det fortæller mig, at mine/vores bekymringer, er ikke synlige for vores børn.
Heldigvis er der nu sat fokus på, at der er flere og flere børn på skolen, som døjer med angst pga krig, og der kommer en og holder et fordrag, som vil fortælle om det i børnehøjde.
Videoen du linkede til, har jeg set, og den går jo meget på, hvad vil Trump gøre, men ikke om den farlige krigs maskine Putin.