Det er jo en vurderingssag også fra skolen. Ved ulovligt fravær skal de reagere.
ift det lovlige fravær, har jeg fået fortalt, at der skal de også underrette kommunen hvis det bliver for højt, men de ser også på om det “giver mening” at det fravær har været der. Man kan sige, at det stiger jo også hurtigt, hvis de ligger sig en uge eller to med influenza osv. og er man syg er man syg.
Min søn havde 20% fravær (lovligt/ekstra ordinær frihed), og det er simpelthen sygdom vi har været ramt af på stribe. Først RS, så en grum forkølelse hvor vi alle lå med feber og ondt i halsen, og bagefter en omgang roskildesyge.. så vi har bare været enormt uheldige, og så har der været nogen enkeltstående ting derudover han derudover har fået godkendt fri til.
Hans lærer sagde også at det er højt, til skolehjemsamtale, og det er jo noget skidt, men hun ved også godt der er grund bag, og han er en glad dreng der trives og fungerer godt i skolen og er godt med, så de er ikke bekymret, og gør ikke noget ved det.
Nu har han lige haft et par uger afsted uden fravær og fraværsprocenten er allerede begyndt at falde
de beregner jo procenten ud fra de skoledage der har været der, så naturligt vil fraværsprocenten falde efterhånden som der kommer flere skoledage på.
man kan jo heller ikke gardere sig mod sygdom, tandlægebesøg, dødsfald i familien mm. Livet sker jo også uden for skolen, og så længe de er godt med fagligt og trives, så går det nok det hele.
jeg forsøger dog så vidt muligt altid at ligge læge, tandlæge mm. Uden for skoletid, samt hvis vi skal fx besøge morfar på hospitalet (det går lidt op og ned så nogen gange er det afsted for vi ved ikke om vi ser ham igen) så kører vi direkte efter skole, og så hjem om aftenen, så han kan komme i skole næste morgen.. men er bare ikke altid aftaler vil passe ind med skoletiderne. 
Anmeld
Citér