Har jeg en gul?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

464 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. november 2024

Anonym trådstarter

Her kommer langt skriv;

Mandag d. 4/11 begyndte jeg at bløde, men jeg testede også svagt positiv, og gik ud fra, at jeg havde fanget en bio (4+2). Jeg blødte kraftigt i 3 dage med smerter og alt, min læge giver mig en tid til blodprøve onsdag d. 13/11 for at sikre at hcg går i 0. Mine test fortsætter dog med at blive mere og mere tydelige, på trods af endt blødning, og fredag ringer jeg til lægen igen - de fastholder tiden onsdag. Jeg er utryg, og ringer til den gyn jeg havde været hos kort inden - hun vil gerne scanne mig d. 13/11. Søndag 10/11 fylder utrygheden og de nu intense teststreger, og jeg kontakter vagtlægen - han noterer at jeg bør henvises til gynækologisk akutstue af egen læge mandag. Mandag d. 11/11 - læge fastholder trods notat blodprøve onsdag. Blodprøve bliver taget og gyn finder en komplet tom livmoder, jeg udtrykker igen min frygt for GUL, og hun kigger hurtigt, men ikke grundigt, og siger at det lyder som en komplet abort. Gyn siger, at jeg skal vende tilbage, hvis hcg kommer tilbage over 2000. HCG 13/11 kommer tilbage på 1292, så jeg ringer ikke. Igår (15/11) ny blodprøve, svaret kommer om aftenen på 1959. Jeg bliver bange og kontakter vagtlæge, som kort fortalt informerer mig om, at man uanset smerter eller ej, oftest ender med at få fjernet æggeleder, hvis den sidder der - men de kan ikke se mig, da jeg ikke har smerter. Hun siger iøvrigt at hendes bedste bud er, at jeg stadig er gravid - hvilket jeg ærligtalt er noget forarget over.

Hvad er jeres erfaringer? Alt jeg finder på nettet tyder på GUL. Det er mere end 1 uge siden, at blødningen stoppede, så burde hcg ikke være faldende nu?/ aldrig være steget så “meget”.

Hvad gør jeg for at blive taget seriøst i det her?

Hilsen en meget fortvivlet kvinde på weekend.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Kære du

Jeg føler meget med dig. Et forløb som det du er igennem er så opslidende og uvisheden er frygtelig. Samtidig skal du dog vide, at der som sådan ikke er noget akut og farligt ved en eventuel GUL så tidligt i et forløb (og derfor gør hverken akutlæge eller andre ret meget mere på nuværende tidspunkt). Det er helt normalt, desværre, at det tager meget lang tid at diagnosticere. Så længe man ikke har smerter, er løbende HCG det eneste egentlige redskab, for man kan jo sjældent scanne sig til ret meget på det tidspunkt (hverken indenfor eller udenfor livmoderen). Selv er mine (tre!) graviditeter udenfor livmoderen først blevet endeligt konstateret et sted efter uge 6-8 stykker - og man vi af gode grunde ikke operere før man er 112% sikker på hvad man går efter. 

Ud over at være opmærksom på at reagere på smerter, så er der desværre ikke meget at gøre ud over at prøve at være i det og lade tiden gå, få lavet løbende tjek og blodprøver, og holde ud. 

Jeg håber en snarlig afklaring og afslutning for dig.

Anmeld Citér

16. november 2024

Anonym

Hcg falder ikke før kroppen selv opdaget at det enten ikke er levedygtigt eller at der ikke er noget, det kan også sagtens være et vindæg. Det behøver ikke være en gul, du skal bare være opmærksom på mange smerter også SKAL du ringe med det samme

Anmeld Citér

16. november 2024

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Jeg ligger til observation nu. Endte med at ringe med smerter og blive hentet med ambulance. Det var lidt voldsomt synes jeg, men nu passer de på mig.

Der er blod i bughulen, men de kan ikke se en graviditet i min æggeleder. De har holdt øje med mig hele aftenen, og for nu ser det ud til at min krop kan klare blodet selv. Men de vurdere igen imorgen tidlig

Anmeld Citér

18. november 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen
Anonym skriver:

Tak for jeres svar. Jeg ligger til observation nu. Endte med at ringe med smerter og blive hentet med ambulance. Det var lidt voldsomt synes jeg, men nu passer de på mig.

Der er blod i bughulen, men de kan ikke se en graviditet i min æggeleder. De har holdt øje med mig hele aftenen, og for nu ser det ud til at min krop kan klare blodet selv. Men de vurdere igen imorgen tidlig

Godt du kom afsted. 

Hvordan går det med dig TS?

Anmeld Citér

18. november 2024

Anonym trådstarter

Aalborgtøsen skriver:

Godt du kom afsted. 

Hvordan går det med dig TS?

Jeg er hjemme igen, og skal til kontrol på onsdag, hvor jeg håber på, at de ser alt går som det skal

Jeg er øm i maven og i psyken.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.