Dagpleje opstart i midtmarts

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

492 visninger
5 svar
0 synes godt om
15. november 2024

hej123hej

Profilbillede for hej123hej

Ja, hvad skal man så egentlig have af overtøj, når man er 10 måneder? Kører man flyverdragt stedet det er forår? Eller er det: Termotøj og regntøj? Sko, trods man kan ikke nødvendigvis gå? Hvis ja, hvilke? Hue og fingervanter? Skal de ha' futter?

Jeg ved jeg kan spørge til den tid, men nu er der jo udsalg pt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2024

Jixy

Profilbillede for Jixy

Hvis barnet ikke kan gå så skal det ikke have sko, men (overtræks)futter af en art der kan holde til at være ude.

Flyverdragt er det sikkert for varmt til, men det kan komme an på vejret til den tid.

Enten termotøj eller en termodragt og regntøj, også en uld trøje under.

Men det er klart en fordel at spørge dagplejeren til den tid, da de bedst ved hvor meget de er ude og hvad der er brug for.

Anmeld Citér

15. november 2024

Maricella

Profilbillede for Maricella
hej123hej skriver:

Ja, hvad skal man så egentlig have af overtøj, når man er 10 måneder? Kører man flyverdragt stedet det er forår? Eller er det: Termotøj og regntøj? Sko, trods man kan ikke nødvendigvis gå? Hvis ja, hvilke? Hue og fingervanter? Skal de ha' futter?

Jeg ved jeg kan spørge til den tid, men nu er der jo udsalg pt

Min erfaring: Det kommer virkelig an på vejret og hvad din 10 mdrs baby kan. Et barn, der ikke kan sætte sig op selv, skal nok have en heldragt på. Skinner solen kraftigt kan det blive for varmt med flyverdragt, omvendt vil foret regndragt blive for kold hvis haven er i skygge om morgenen. Der kan være nattefrost så sent som til maj og hvis de er tidligt ude er det bare virkelig koldt. Derudover er sæsonerne forskubbet, og det kan nemt være koldt selv med sol langt ind i marts og april, men særligt hvis solen ikke skinner

Todelt termo og regntøj er rigtig godt når de kan sætte sig (stabilt) selv og selv kan gå rundt og skabe varme og det er nemt at regulere varmen i løbet af dagen, men måske først relevant fra april og frem. 

Af handsker skal du nok både have regntætte (ligesom flyverdragtmateriale) og tynde strikhandsker med og gerne mange par af de tynde, for de bliver nemt våde. Man kan få  dem i form af vanter det er nemmere end 5 fingre.

Aldrig sko før de går super stabilt selv. Overtræksfutter er vejen frem der. Fås både som "flyverdragt" og "foret regntøj"

Huer: elefanthuer, tyk og tynd så det kan tilpasses vejret

Og så husk at skrive navn i - selvom der er få børn kan det være svært at huske om det nu lige var ida-laura der havde 5 par grønne hansker og kasper-emil der havde 3 par i samme farve eller ovendt

Hvis dp mor er en der primært "lufter" børnene med en gåtur i vogn kan behovet være anderledes. Min erfaring tager udgangspunkt i en der gerne er ude mindst en time i streg året rundt

Anmeld Citér

16. november 2024

Timf

Profilbillede for Timf

Altså nu går det jo meget an på om der stadig er frost grader. Men hvis det er forholdsvis lunt ville jeg sige softshell dragt, uld til at sove i, en et lags hue, hvis baby ikke kan gå så læder sutsko da de holder længere hvis de er udenfor, to til tre sæt tøj da baby jo kan have uheld, bleer hvis det ikke er noget de sørger for. Hos vores den gamle skulle de have drikkeflaske med, formiddags madkasse, middags madkasse og en eftermiddags madkasse med.

Evt ring der op, de plejer at være søde at fortælle hvad de anbefaler 

Anmeld Citér

16. november 2024

Darling

Du får en seddel udleveret inden opstart så du har tid til at købe

Det kommer meget an på vejret 

Regntøj, Gummistøvler eller overtræksfutter som er vind og vandtætte

Termotøj og termostøvler eller overtræksfutter hvis det stadig er koldt 

Sutsko

Hvedevarmer hvis det stadig er koldt 

Kondisko hvis barnet går

Overgangsjakke

Anmeld Citér

17. november 2024

hej123hej

Profilbillede for hej123hej

Tak for svar alle sammen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.