Jeg fødte den 8. okt. hvor jeg havde en omgang sort opkast (ca. 0,5 liter). Jeg var ret langt væk under fødslen, så husker det ikke ordentligt, men kan læse det i min journal at man skal være obs på sort opkast.
Jeg fik ikke lige gjort mere ved det pga. babyboblen, men to uger efter fødsel ringede jeg til min læge (en vikar) omkring det. Han mente det skyldes min halsbrand fra graviditeten og sagde, at jeg skulle drikke mælk og købe noget syreneutraliserende håndkøbsmedicin.
Nu har jeg så et par gange også haft tynd sort afføring. Igen siger lægen ikke det store ved det, når jeg ringer. Han mener det skyldes at jeg tager magnesia morgen og aften, fordi jeg har haft forstoppelse siden fødslen.
Jeg er ikke dårlig overhovedet, andet end lidt sure opstød ved indtagelse af visse fødevarer. Alligevel er jeg lidt bekymret, men ved ikke lige hvad jeg skal gøre nu hvor jeg har forsøgt at tage fat i lægen.
Kan jeg evt. ringe til lægevagten selvom jeg ikke har smerter? Jeg har overvejet at skifte lægehus, men jeg er normalt rigtig glad for min egen læge, men hun er bare på barsel, så har en vikar for tiden.
Anmeld
Citér