Sekretæren på mit job har alt for lange, tynde ben til de korte nederdele og leggings, hun altid har på. Min leder staver for dårligt til at skrive mails ud til mange mennesker uden at få læst korrektur på dem. Min veninde har dårlig smag i sin boligindretning og siger de mest irriterende ting i sjov. Min søster er uvidende og burde ikke gøre sig klog på ting, hun ikke ved noget om, og hun har fejlet fuldstændigt i sin opdragelse af sin datter. Min kollega har den mest irriterende stemme, og så burde hun holde igen med at skovle kage i sig, når hun er så tyk.
Det er bare nogle af de tanker, jeg har om andre kvinder. Jeg fantaserer om at sende dem anonyme beskeder, hvor jeg piller dem ned. Vil aldrig gøre det, men nok mest af frygt for at blive afsløret.
Jeg opfører mig pænt, og jeg bliver opfattet som meget tolerant og åben. Jeg er ikke misundelig på dem, jeg tænker grimt om. De skal bare helst ikke tro, de er noget.
Det er så langt fra mine værdier at være så led i mine tanker, men hvorfor er jeg det så? Det er kun kvinder, jeg er ude efter.
Hvad handler det om, og hvad gør jeg? Det går jo kun ud over mig selv, for det er ikke fedt at tænke så negativt.
Anmeld
Citér