Min læger siger, at GUL skal gå i sig selv..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

986 visninger
8 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. november 2024

Anonym trådstarter

Hej,

Jeg har en graviditet uden for livmoderen (eller måske bare lidt fostervæv tilbage). Det har stået på i 4 uger nu, hvor min gynækolog har været vidende omkring det. MEN han bliver ved med at fedte mig af med en ny blodprøve og det er jeg ærlig talt ret træt af. Jeg vil gerne have det ud af min krop og det er begyndt at ramme psykisk. Jeg overvejer næsten at lyve for ham, så han evt. vil lave en udskrabning.

Men det er et desperat forsøg, så derfor:
Til alle jer har haft en GUL, hvor det skulle gå over af sig selv, hvor længe tog det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2024

Anonym

Ring til lægevagten i aften og smør tykt på med smerter, så skal de nok tage dig ind

Anmeld Citér

6. november 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ring til lægevagten i aften og smør tykt på med smerter, så skal de nok tage dig ind

Men jeg har jo ingen smerter?

Anmeld Citér

6. november 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Så du opfordre folk til at ringe til lægevagten og lyve? No wonder hvorfor vores sygehus system fungere så dårligt.

Til ts jeg aner intet om det, men så længe du ikke har smerter, ville jeg stole på informationen, god bedring 

Anmeld Citér

6. november 2024

Anonym

Anonym skriver:

Hej,

Jeg har en graviditet uden for livmoderen (eller måske bare lidt fostervæv tilbage). Det har stået på i 4 uger nu, hvor min gynækolog har været vidende omkring det. MEN han bliver ved med at fedte mig af med en ny blodprøve og det er jeg ærlig talt ret træt af. Jeg vil gerne have det ud af min krop og det er begyndt at ramme psykisk. Jeg overvejer næsten at lyve for ham, så han evt. vil lave en udskrabning.

Til alle jer har haft en GUL, hvor det skulle gå over af sig selv, hvor længe tog det? 

Du kan ikke få en udskrabning når der ikke er noget i livmoderen.. 

Hvis man skal gøre noget vil man enten fjerne æggelederen eller risikere at lave mere arvæv som vil øge risikoen for gul igen.. prøv i stedet at spørge grundigt ind til forventede tidshirisont og forskellige behandlingsmuligheder. Det lyder i hvert fald til at du ikke har fået nok info/forstår 100% hvad det drejer sig om.

Have en veninde der aborterede men havde været gravid i livmoderen helt oppe ved indgangen fra en æggeleder. Aborten var ikke komplet og det tog 6 mdr før hun kom af med det hele men de turde ikke operere på hende pga placering. Og det var altså for at hjælpe hende på sigt til faktisk kunne opnå en graviditet igen. Der er nogle detaljer jeg ikke 100% husker så bære over med min forklaring. Det var bare for at sige at de der læger altså ikke bare er dumme eller ikke gider hjælpe

Anmeld Citér

6. november 2024

123321

Profilbillede for 123321

Hvad er dit HCG tal på? 

Anmeld Citér

7. november 2024

Anonym

Anonym skriver:

Hej,

Må jeg spørge hvordan du blev behandlet for GUL? Blev du opereret eller fik du medicinsk behandling?
Hvordan ved du der er fostervæv tilbage?

Jeg blev opereret og blev fulgt med HCG målinger indtil HCG var i 0. Det tog cirka 5-6 uger før den var i 0.

Anmeld Citér

7. november 2024

Anonym

Anonym skriver:

Må jeg spørge hvordan du blev behandlet for GUL? Blev du opereret eller fik du medicinsk behandling?
Hvordan ved du der er fostervæv tilbage?

Jeg blev opereret og blev fulgt med HCG målinger indtil HCG var i 0. Det tog cirka 5-6 uger før den var i 0.

Må jeg spørge dig om hvad dine symptomer for gul var? Jeg har lige testet positiv i dag og smerter i Venstre side i to dage. Lægen siger det måske kan være en gul, har tid senere.

Anmeld Citér

25. november 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Må jeg spørge dig om hvad dine symptomer for gul var? Jeg har lige testet positiv i dag og smerter i Venstre side i to dage. Lægen siger det måske kan være en gul, har tid senere.

Hej. Beklager det sene svar! Jeg har ikke set det før nu....

Jamen, jeg havde bare blødning i 14 dage, tog en test som var positiv på 8. dagen, tog til lægen, fik målt HCG, som først steg fint, men derefter steg det langsomt. Jeg har ingen smerter, men haft det fint. Og det har jeg stadig. Jeg har fået en ny blødning, som har deduceret mit HCG betydeligt, så nu er jeg snart fit for fight igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.