Hej. Min datter er 2 1/2 år.
Hun er sund og rask, trives og er en glad pige. Hun har altid været lidt genert af sig, og sker der et skift/der kommer gæster osv. trækker hun sig, bliver stille og vil lige sidde hos mor og observere lidt, og så liver hun ellers op og er sit glade, fjollede, dansende selv. Hun er enormt klog, og fanger hurtigt nye ting, taler meget udviklet af sin alder og forstår enormt meget i betragtning af hendes alder.
hun er selvfølgelig også “fræk” hjemme. Forstået sådan at hun kan blive sur, hun kan skrige, og være som ja, alle andre 2 årige. jeg ser det dog ikke som at være fræk, eller svare igen osv men mere som at hun er 2 år og prøver nogen grænser af.
nå, men primær pædagog siger ofte hun er fræk (også til hende). Hun fortæller hun svarer igen, råber selvom hun bliver bedt om at stoppe, og laver ballade, ignorere de voksne eller griner af dem når de skælder ud.
Jeg føler lidt, at måden det er blevet sagt på, er “det er ikke normalt”.. det kan være pædagog og jeg blot taler helt forbi hinanden.
så nu står jeg egentlig med en følelse af min datter ikke er som alle andre 2 årige?
så ville egentlig bare høre, er jeres 2 årige også frække i vuggestuen?
vi har det almindelige “rutine” trivselssamtale snart de jo holder i vuggestuer løbende. Så tænker jeg også vil spørge der om jeg blot mistolker det hun siger, tone osv kan jo hurtig misforståes når det er en dør snak.
Anmeld
Citér