Uenighed med udlejer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

696 visninger
10 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. november 2024

Anonym trådstarter

Jeg har opsagt mit lejemål. Opsigelsesperioden er 2 måneder, men boligselskabet vil have, at jeg skal flytte ud inden da, så de kan gå i gang med istandsættelse.

De vil dog have, at jeg skal betale husleje for hele opsigelsesperioden, selvom jeg ikke længere vil have adgang til lejligheden, når istandsættelsen går i gang.

Kan de virkelig kræve det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Ja, det er meget almindeligt ☺️ det står formentlig også i din kontrakt. 
det plejer at være 14 dage. 

Anmeld Citér

2. november 2024

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Jeg har opsagt mit lejemål. Opsigelsesperioden er 2 måneder, men boligselskabet vil have, at jeg skal flytte ud inden da, så de kan gå i gang med istandsættelse.

De vil dog have, at jeg skal betale husleje for hele opsigelsesperioden, selvom jeg ikke længere vil have adgang til lejligheden, når istandsættelsen går i gang.

Kan de virkelig kræve det?

Det kommer an på, hvad der står i din lejekontrakt. I mange står der, at man skal flytte ud 14 dage før, men du må tjekke om det også står i din kontrakt.

Anmeld Citér

2. november 2024

Anonym trådstarter

Solsikke9 skriver:

Ja, det er meget almindeligt ☺️ det står formentlig også i din kontrakt. 
det plejer at være 14 dage. 

Det står ikke i min kontrakt.

Anmeld Citér

2. november 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9
Anonym skriver:

Det står ikke i min kontrakt.

kontakt evt LLO men der kan være mange måneders ventetid før du får et svar ☺️

Anmeld Citér

2. november 2024

Anonym

Normalvis betaler man også for en periode efter man er flyttet ud, hvor lejligheden bliver gjort istand. Det er helt normalt

Anmeld Citér

2. november 2024

Anonym

Det er helt normalt

Anmeld Citér

2. november 2024

Anonym

Det er jo også så de kan vurderer, hvad du skal have tilbage af dit indskud. Du kan ikke bare flytte i dag og så giver de nøglerne til de nye i morgen. Der skal lige være tid til at klargøre og lave en rapport. Det er helt normalt med 14 dage.

Anmeld Citér

3. november 2024

Hamder

Profilbillede for Hamder

Har jeg aldrig oplevet og er fra flyttet bolig selvskab 3 gange og privat 2 gange. 

Alle gange aftalte vi hvornår jeg kunne være ude og hvornår der skulle holdes syn, jeg har altid selv klar gjort lejlighed, så har altid fået fuldt depositum tilbage. 

Alle gange undtaget 1 har været med 3 mrd opsigelse hvor jeg valgte synsdag sidste hverdage i den periode på 3 mrd, den anden gang fra flyttet jeg selv en mrd efter og betale 1 mrd før udlejer fik den udlejet. Og skulle så ikke betale den sidste da den var den nye lejer. 

Anmeld Citér

3. november 2024

Savanna

Profilbillede for Savanna

Det er helt normalt. 
Hvis det ikke står i din lejekontrakt, må du gerne blive boende, men(!) du skal i så fald selv istandsætte (hvilket nogle steder også har regler imod eller du risikerer ikke at gøre det korrekt).

https://digura.dk/maa-udlejer-kraeve-at-jeg-fraflytter-14-dage-foer/

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.