ØNH læge i Horsens/ Vejle området

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.147 visninger
7 svar
2 synes godt om
1. november 2024

Phoeber

Profilbillede for Phoeber

Jeg er blevet opfordret af sundhedsplejerske til at få vurderet min søns tungebånd ved øre-næse-hals læge.

Han har en tabby score på 7, så ikke et klokke klart eksempel på stramt tungebånd. Men kombineret med en hård amme opstart og fortsatte udfordringer med amning, hvor han er utrolig og tit slipper brystet, mente hun at det var et forsøg værd. 

Af den grund håber jeg også at kunne finde en ØNH læge der ikke bare kategorisk afviser stramt tungebånd - med andre ord, gerne en der er kendt for at klippe flere tungebånd end andre, da jeg har en formodning om at der så vil blive foretaget en reel vurdering. 

Men jeg har lidt svært ved at bedømme de enkelte læger i området, så vil høre, om der er nogen herinde, der har nogle erfaringer? ☺️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2024

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Jeg har brugt Christian Banner

Anmeld Citér

2. november 2024

Kis92

Profilbillede for Kis92
Phoeber skriver:

Jeg er blevet opfordret af sundhedsplejerske til at få vurderet min søns tungebånd ved øre-næse-hals læge.

Han har en tabby score på 7, så ikke et klokke klart eksempel på stramt tungebånd. Men kombineret med en hård amme opstart og fortsatte udfordringer med amning, hvor han er utrolig og tit slipper brystet, mente hun at det var et forsøg værd. 

Af den grund håber jeg også at kunne finde en ØNH læge der ikke bare kategorisk afviser stramt tungebånd - med andre ord, gerne en der er kendt for at klippe flere tungebånd end andre, da jeg har en formodning om at der så vil blive foretaget en reel vurdering. 

Men jeg har lidt svært ved at bedømme de enkelte læger i området, så vil høre, om der er nogen herinde, der har nogle erfaringer? ☺️

Kender du til facebook siden " dansk støttegruppe for stramt tungebånd", ellers prøv at tjek den ud. Jeg var to steder med min dreng, da det første klip slet ikke var gjort ordentligt... Anden gang tog vi til Esbjerg, da han er en af de eneste i Danmark der bliver anbefalet (der er også en i København, mener jeg). Mit drengs tungebånd er stadig ikke perfekt, men vi endte alligevel med at amme i 2år. Han hedder Lars Gano. Husk også kropsbehandling så spændinger kan blive løst op.

Det er ikke sjovt at have et barn med stramt tungebånd i Danmark....

Anmeld Citér

3. november 2024

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg ville bruge penge på en ammevejleder. Et stramt tungebånd er lidt blevet forklaringen på alting, men ofte er dårligt latch en del af forklaringen (og nej, hverken SP eller sygehuset kunne hjælpe godt nok).

Anmeld Citér

4. november 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen
Kis92 skriver:

Kender du til facebook siden " dansk støttegruppe for stramt tungebånd", ellers prøv at tjek den ud. Jeg var to steder med min dreng, da det første klip slet ikke var gjort ordentligt... Anden gang tog vi til Esbjerg, da han er en af de eneste i Danmark der bliver anbefalet (der er også en i København, mener jeg). Mit drengs tungebånd er stadig ikke perfekt, men vi endte alligevel med at amme i 2år. Han hedder Lars Gano. Husk også kropsbehandling så spændinger kan blive løst op.

Det er ikke sjovt at have et barn med stramt tungebånd i Danmark....

Det lyder lige liiiidt for dramatisk i mine ører - en støttegruppe ligefrem og at det ikke er sjovt at have et barn med stramt tungebånd i Danmark. Det er så lille en ting, der kan løses med et bette indgreb. Tror folk med værre udfordringer ville ønske deres barn blot havde stramt tungebånd. 

Og ja, min datter er selv født med stramt tungebånd. Det opdagede de allerede på barselsafdelingen på sygehuset. Vi fik en tid ved en øre/næse/halslæge, da min datter var ca. 2 uger gammel, der klippede det uden hun registrerede det. 

Anmeld Citér

5. november 2024

Phoeber

Savanna skriver:

Jeg ville bruge penge på en ammevejleder. Et stramt tungebånd er lidt blevet forklaringen på alting, men ofte er dårligt latch en del af forklaringen (og nej, hverken SP eller sygehuset kunne hjælpe godt nok).

Jeg har også overvejet privat ammevejleder, men tænkte at jeg ville give kommunens ammevejleder et skud først. Jeg er godt nok ikke kæmpe fan af hende - men det er mest hendes personlighed, jeg synes er for meget ��

Nu prøver vi lige at få vurderet tungebåndet og derefter hedder det så privat ammevejleder. Hvis ikke det hjælper hedder det nok flaske ��

Anmeld Citér

5. november 2024

Phoeber

Aalborgtøsen skriver:

Det lyder lige liiiidt for dramatisk i mine ører - en støttegruppe ligefrem og at det ikke er sjovt at have et barn med stramt tungebånd i Danmark. Det er så lille en ting, der kan løses med et bette indgreb. Tror folk med værre udfordringer ville ønske deres barn blot havde stramt tungebånd. 

Og ja, min datter er selv født med stramt tungebånd. Det opdagede de allerede på barselsafdelingen på sygehuset. Vi fik en tid ved en øre/næse/halslæge, da min datter var ca. 2 uger gammel, der klippede det uden hun registrerede det. 

Jeg tror der er en del der har dårlige oplevelser med stramt tungebånd i DK. Men nok lige så mange som ikke har haft problemer. Lyder som om at problemet er, at man ikke mener de danske læger tager indgrebet i brug ofte nok, og så er det jo ikke løst ��

Personligt vil jeg stole på den danske læge - vil bare gerne have en reel vurdering ☺️

Anmeld Citér

8. november 2024

Phoeber

Opdatering 

Vi endte med at få tid hos Christian Banner Gindesgaard i Vejle. Konklusionen var at min søn havde lidt stramt tungebånd og det blev derfor klippet. 

Desværre har det ikke hjulpet på hans uro ved amning. Har været ved zoneterapeut og har tid ved til KST i næste uge. 

Han er en dyr herre med alle de behandlinger, den bette ����

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.